Ezt gondolják a makrogazdasági elemzők az élelmiszer-árstopok jövőjéről
Miközben Parragh László az árstopok kivezetésének hatásairól beszélt, a témában több elemző is érdekes gondolatmagokat ültetett el.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/01/pexels-suzy-hazelwood-1121236.jpg)
Jót fog tenni a gazdaságnak az árstop kivezetése
„Minél hamarabb ki kell vezetni az árstopokat, mert durván piactorzító hatásuk van. Egyrészt valóban adott némi segítséget a családoknak, csakhogy gyorsan hiány is lépett fel több árstopos termékből, másrészről pedig gyorsan kiderült az is, hogy a kereskedők más termékekben igyekeztek realizálni azt a kieső profitot, ami az árstoppal kiesett. Több termék esetében tavaly február óta beszélhetünk árstopról, ami nagy károkat is okozott”
– mondta el Virovácz Péter, az ING vezető elemzője a Pénzcentrumnak, aki szerint az árstopok kivezetése meglöki majd a vágtató inflációt, de ennek hatása elenyésző ahhoz képest, ha folytatódik a jelenlegi helyzet.
Trippon Mariann, a CIB Bank vezető elemzője szerint most reális esély van megszabadulni az árstoptól, mert a kereskedelem nem tarthatja fenn a jelenlegi állapotot, és csak további hiányjelenségekkel kell szembenézniük, ha nem történik hamarosan változás.
„Piactorzító, és rendkívül káros az árstop intézménye. Egyfelől a hiányjelenség, másfelől a hosszas időhúzás, ami még nehezebbé teszi mindezt, így biztos vagyok abban, hogy hamarosan ki fogják vezetni. Ami árstop maradt az élelmiszereken, nem érte el azt a célját, hogy csökkenjenek az élelmiszer-kiadások: minden nem árstopos termék ára emelkedett. Reális esély van arra, hogy az eredetileg meghirdetett áprilisi időpontban most már valóban elköszönhetünk az árstopoktól”
– fogalmazott a lapnak az elemző.
Kapcsolódó cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >