Ezért járnak télen étterembe a magyarok, és ennyit költenek – reprezentatív felmérés
A magyarok többsége télen legalább egyszer elmegy étterembe, amit leginkább az ízletes ételek, a barátságos helyszín, az udvarias kiszolgálás és egy különleges fogás tesz emlékezetessé számukra – mutat rá A Kert Bisztró és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felmérése. A vendégek ilyenkor elsősorban családi és baráti összejövetelekre, randevúkra és céges vacsorákra érkeznek, ahol fejenként általában 5-10 ezer forint közötti értékben fogyasztanak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/12/Mangalica-csulok.jpg)
A magyarok többsége télen legalább egyszer elmegy étterembe
A kutatásban megkérdezett, 18 és 59 év közötti válaszadóknak országszerte több mint a fele (57%), a Budapesten élőknek pedig a kétharmada (67%) étkezik legalább egyszer vendéglátóhelyen a téli időszakban. Havonta minden negyedik nő (24%) és minden harmadik férfi (36%) jut el egy alkalommal vendéglőbe idehaza. Az étterembejárók negyede (27%) 5 ezer forint alatt, közel felük (47%) pedig 5-10 ezer forint között költ egy főre a teljes fogyasztásért, míg négyből egy vendég (26%) fizet ennél is többet az ízletes fogásokért.
Az étterem télen elsősorban családi összejövetelek, baráti találkozók, randevúk és év végi céges vacsorák színhelye. A hideg időben a hazai vendégek egyértelműen a húsételek rajongói, így a csirkéből, marhából, bárányból vagy kacsából készült fogásokat részesítik leginkább előnyben (81%), ezeket egymással közel hasonló arányban követik a vad-, hal- és a tésztaételek. A megkérdezettek szerint egy ilyen alkalmat leginkább az ízletes, minőségi fogások (75%), az igényes, barátságos környezet (51%), az udvarias kiszolgálás (42%), valamint egy korábban sosem kóstolt, izgalmas, különleges étel (40%) tesz emlékezetessé.
„A tél hangulatát idéző, de a megszokottól eltérő fogások közül a portói borban párolt vaddisznócombot, a whiskey-vel brezírozott tépett mangalica csülköt, valamint a sült sütőtökös rozé kacsamellet kóstolnák meg legszívesebben a magyar vendégek a felmérés szerint, de a csendes óceáni lepényhal filét pezsgőmártásban is sokan kipróbálnák”
– emelte ki Antalffy Judit, A Kert Bisztró tulajdonosa. A zuglói étterem a megújult téli menüje alkalmából mérte fel a hazai étterembejárók szokásait és elvárásait.
A válaszok alapján az alkoholos italok közül télen leginkább a vörösborok (26%), a forralt borok és puncsok (24%), valamint a röviditalok (23%) kerülnek előtérbe, míg a nyáron népszerű fehérborok, koktélok, pezsgők és rozék ilyenkor kevesebb figyelmet kapnak a vendégek részéről.
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >