Ezért drágább 82 százalékkal a tészta a magyar boltokban, mint az osztrákoknál
Egy magyar vlogger a TikTokon nemrég azt mutatta be, hogy miközben az egyik szupermarket sajátmárkás tésztája itthon 1 190 forintba kerül, addig Ausztriában ugyanaz a tészta 1 euró 49 centbe, azaz mai árfolyamon kb. 570 forintba. De vajon mi lehet a különbség oka? A kérdés rendkívül összetett.
@sandorpajor1970 Dupla ár, miért? 😱#foryou #árak #élelmiszer ♬ Oh No – Kreepa
A logisztikai költségek növekedése
Az itthon kapható tésztát is Ausztriában gyártják, tehát a terméket onnan ide kell szállítani, és a logisztikai költségek jócskán megnőttek.
Eltérő adóterhek
Ott vannak még az országokban eltérő adóterhek, de önmagában ezek az összetevők sem kellene, hogy több mint 80 százalékkal drágítsák az itthon kapható termék árát az osztrákéhoz képest. Ezen a ponton jöhet képbe a magyarországi kiskereskedelmi különadó is.
Az árstopok negatív hatása
de az árstopok azon negatív hatása is, hogy a nagy boltláncok minden bizonnyal az árbefagyasztáson keletkezett veszteségeiket úgy mérsékelik, hogy szétterítik azokat más termékekre, azaz azokat drágítják.
„Bárhogy is legyen, jelenleg a szóban forgó tészta Magyarországon több mint 80 (!) százalékkal drágább, mint Ausztriában. Miközben Ausztriában az átlagos nettó fizetés átszámítva 800 ezer forint körül mozog, itthon pedig 340 ezer forint körül. Ott tehát az ő pénzükből 1 404 darab tésztát lehetne vásárolni, tehát 1,4 tonnát. Míg itthon, a hazai átlag keresetből 328 kilót, azaz alig több mint 3 mázsát”
– sommázza a lényeget a Pénzcentrum.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában 4,95 százalékra lassult az infláció januárban
Romániában 4,95 százalékra csökkent az éves inflációs ráta januárban –…
Tovább olvasom >Újra napirenden az árstop: Mit jelenthet ez a vásárlóknak és a boltoknak?
A nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton hétfői bejelentése komoly visszhangot váltott…
Tovább olvasom >Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >