Ezer milliárd eurós forgalom a Visa kártyákkal
A Visa Europe mai napon közzétett üzleti eredményei szerint, a Visa kártyás költések éves szinten 16 százalékos növekedést értek el Európában, mely összesen, több mint 1000 milliárd euró forgalmat jelentett 2010-ben. Ezzel a kétszámjegyű növekedéssel mára már minden Európában elköltött 8 euróból 1 eurót Visa kártyán költünk el, míg 2009-ben 9-1 volt ez az arány.
A betéti kártyák domináltak a fogyasztók vásárlási szokásaiban, mivel a Visa kártyás költések több mint 70 százaléka betéti kártyán történt. Mindez éves szinten 20 százalékos növekedést jelentett a költések terén, és 19 százalékos emelkedést a tranzakciók számának tekintetében. A Visa betéti kártyák száma több mint 12 százalékkal emelkedett az elmúlt évben, beleértve a 14 millió új V PAY kártyát is, a Visa Europe egyedi SEPA chip- és PIN kód alapú kártyáját.
„Két mérföldkövet sikerült elérnünk: azt hogy mára már minden nyolc elköltött euróból egy euró Visa kártyákhoz köthető, és azt, hogy több mint 1000 milliárd eurós össz POS költést értünk el Európában. Ezek mind azt mutatják, hogy a Visa miért is lehet a preferált fizetési megoldás Európában. Sikerünket fogyasztók, kereskedők és bankok számára nyújtott szolgáltatásaink minőségének köszönhetjük” – mondta Peter Ayliffe, a Visa Europe vezérigazgatója az éves eredmények bejelentésén Frankfurtban. – „A Visa befektetései az elmúlt hat évben összesen 1 milliárd eurót tettek ki. 500 millió eurós beruházással valósult meg a leggyorsabb és legmegbízhatóbb bankközi tranzakciókat feldolgozó rendszer Európában, mely 2010-ben 10 milliárd tranzakciót dolgozott fel, 30 százalékkal többet az előző évhez képest. További 500 milliárd eurót invesztáltunk olyan innovatív fizetési technológiák fejlesztésébe, mint a chip és PIN, az érintés nélküli, a mobilfizetési, valamint az e-kereskedelem.”
A chip és PIN technológia sikere jelentősen hozzájárult a Visa kártyákon történt csalások számának folyamatos visszaszorításához, melynek eredményeként 2010-ben 14 százalékkal, 0,049 százalékra csökkent a csalások költésekhez viszonyított aránya. A csalások aránya a valaha mért legalacsonyabb szinten van azon országokban, ahol már bevezetésre kerültek a chip és PIN alapú kártyák.
2010-ben, a Visa Europe kinevezte Kiss Edét, mint új, Magyarországért felelős területi vezető, és ezzel egy időben megnyitotta első Budapesti irodáját. „Az első és legfontosabb céljaim között szerepel, hogy megerősítsem a Visa pozícióját Magyarországon, és hogy intenzívebbé tegyem a kapcsolatot a helyi tagbankokkal, annak érdekében, hogy új termékeket és szolgáltatásokat honosíthassunk meg a magyar piacon. Kíváncsian várom a 2011-es eredményeket, melyek bizonyítják, hogy a Visa, mint márka már jóval láthatóbb a hazai piacon mind a tagbankok, mind pedig a fogyasztók számára. – idézi a Penzcentrum.hu Kiss Edét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >