Ezen terveznek spórolni a magyarok
Nem várják túl optimistán az év hátralévő részét a magyar internetezők, több mint háromnegyedük számít anyagi helyzetének romlására – mutat rá az mfor.hu egy friss kutatás alapján.
A legtöbben ruhán, cipőn, utazáson és kulturális programokon, illetve tartós fogyasztási eszközök beszerzésén terveznek spórolni – derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet a GKID készített az eMAG megbízásából. A kutatásból az is kiderül, hogy a gyereket nevelő magyar internethasználók csaknem hatvan százaléka online és offline vegyesen tervez tanszereket vásárolni, az internetes beszerzés fő vonzereje a szokásosnál nagyobb kínálat és az árak összehasonlíthatósága.
Nem túl optimistán várja az év hátralévő részét a felnőtt korú magyar internetezők, online vásárlók döntő többsége: 38-38 százalékuk (összesen 76 százalékuk) számít arra, hogy kis- vagy jelentős mértékben romlani fog anyagi helyzete az év hátralévő részében, míg változatlan viszonyokra 19 százalékuk számít, javulásra pedig csupán 6 százalék – derül ki a GKID a felnőtt korú internetezőkre reprezentatív felmérésből.
2022 első felében egyébként kismértékben (40 százalék) és jelentősen (16 százalék) több mint a válaszadók fele tapasztalta anyagi helyzetének romlását és közel harmaduk (31 százalék) tartja azt változatlannak – javulásról 13 százalék számolt be.
Idén ezeken a termékeken spórolna a legtöbb online vásárló
A válaszadók a legmagasabb arányban (61 százalék) a ruházat/cipő kategóriát jelölték meg olyan termékként, amelyre az év hátralévő részében kevesebbet terveznek költeni, de sokan terveznek spórolni utazáson (58 százalék), kulturális- és élményprogramokon (53 százalék), illetve tartós fogyasztási cikkek vásárlásán (50 százalék) is.
Az áremelkedések ellenére az alapvető termékek – napi fogyasztási cikkek és élelmiszer – vásárlására a netezők 39 százaléka kevesebbet tervez költeni, mindössze a válaszadók 15 százaléka szán többet az év végéig, tehát ők nem fognak kevesebbet fogyasztani. Legnagyobb bizonytalanság a kultúra és az utazás terén tapasztalható – a válaszadók negyede nem tudja eldönteni, hogyan fognak változni a szokásai ezen kiadásokat illetően.
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >