Ezen terveznek spórolni a magyarok
Nem várják túl optimistán az év hátralévő részét a magyar internetezők, több mint háromnegyedük számít anyagi helyzetének romlására – mutat rá az mfor.hu egy friss kutatás alapján.
A legtöbben ruhán, cipőn, utazáson és kulturális programokon, illetve tartós fogyasztási eszközök beszerzésén terveznek spórolni – derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet a GKID készített az eMAG megbízásából. A kutatásból az is kiderül, hogy a gyereket nevelő magyar internethasználók csaknem hatvan százaléka online és offline vegyesen tervez tanszereket vásárolni, az internetes beszerzés fő vonzereje a szokásosnál nagyobb kínálat és az árak összehasonlíthatósága.
Nem túl optimistán várja az év hátralévő részét a felnőtt korú magyar internetezők, online vásárlók döntő többsége: 38-38 százalékuk (összesen 76 százalékuk) számít arra, hogy kis- vagy jelentős mértékben romlani fog anyagi helyzete az év hátralévő részében, míg változatlan viszonyokra 19 százalékuk számít, javulásra pedig csupán 6 százalék – derül ki a GKID a felnőtt korú internetezőkre reprezentatív felmérésből.
2022 első felében egyébként kismértékben (40 százalék) és jelentősen (16 százalék) több mint a válaszadók fele tapasztalta anyagi helyzetének romlását és közel harmaduk (31 százalék) tartja azt változatlannak – javulásról 13 százalék számolt be.
Idén ezeken a termékeken spórolna a legtöbb online vásárló
A válaszadók a legmagasabb arányban (61 százalék) a ruházat/cipő kategóriát jelölték meg olyan termékként, amelyre az év hátralévő részében kevesebbet terveznek költeni, de sokan terveznek spórolni utazáson (58 százalék), kulturális- és élményprogramokon (53 százalék), illetve tartós fogyasztási cikkek vásárlásán (50 százalék) is.
Az áremelkedések ellenére az alapvető termékek – napi fogyasztási cikkek és élelmiszer – vásárlására a netezők 39 százaléka kevesebbet tervez költeni, mindössze a válaszadók 15 százaléka szán többet az év végéig, tehát ők nem fognak kevesebbet fogyasztani. Legnagyobb bizonytalanság a kultúra és az utazás terén tapasztalható – a válaszadók negyede nem tudja eldönteni, hogyan fognak változni a szokásai ezen kiadásokat illetően.
Kapcsolódó cikkeink
Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2024: az általános válságállóság megteremtésében rejlik a siker titka
A globális nagyvállalatok vezérigazgatóinak 72 százaléka továbbra is bízik a…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >