Ezektől nem férünk el a konyhában: a magyarok tárolási nehézségeit vizsgálta az IKEA felmérése
A magyarok 71 százaléka szerint a helykihasználás maximalizálása lenne a legfontosabb feladat a konyhájában – derül ki az IKEA Otthoni tárolás felméréséből. A konyha rendben tartása kiemelten fontos, de a tárolási megoldások hiánya sokak számára megnehezíti ezt a feladatot.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/IKEA_03-300x300.jpg)
Nem mindig egyszerű a tárolás
Már megint nincs hely az edényeknek?
Az IKEA Otthoni tárolás felmérése azt vizsgálja, milyen rendszerezési problémákkal szembesülnek otthonaikban az emberek világszerte. A kutatásból kiderült, hogy Magyarországon a legtöbben úgy gondolják, a konyha az a helyiség, amit a legfontosabb lenne rendben tartani ahhoz, hogy jól érezzék magukat az otthonukban. Ám hiába ez a legfontosabb, ez a legnehezebb feladat is – az otthoni rendszerezés témájában a konyhával kapcsolatos tárolási nehézségek okozzák a legtöbb elégedetlenséget.
Tartós élelmiszerek, háztartási gépek, gyümölcsök, tányérok és poharak: rengeteg különböző dolognak kell helyet találni, amit gyakran nehéz maradéktalan sikerrel kivitelezni. Az edények tárolása például sok ember számára okoz bosszúságot Magyarországon. Ennek oka a legtöbbek szerint a kevés tárolásra használható hely (14%), a tárolandó eszközök rendezettlensége és átláthatatlansága (13%), vagy a tárolandó eszközök nehezen hozzáférhetősége (8%).
Hol keressük a megoldást?
A válaszadók leggyakrabban ismerősökön, barátokon vagy családon keresztül, az interneten, illetve bútorwebáruházak webshopján kerestek megoldást a tárolási kihívásaikra. A konyhai edények tárolását a felmérésben résztvevők 14 százaléka próbálta már megoldani, azonban a hely hiánya, vagy a kívánt tároló rendszer kialakításának nehézsége miatt még nem sikerült megtalálni az ideális megoldást.
Szerencsére némi kreativitással és a hely okos kihasználásával minden konyhában lehet helye mindennek. A felmérés szerint a tárolóedényeket leggyakrabban dobozokban (11%), rendszerezőkben (7%), falra erősített polcokon, és szekrényekben (7%) és a már meglévő bútorba szerelt extra fiókokban (7%) rejtik el a megkérdezettek.
A nagyitól örökölt kuglófforma, amire csak húsvétkor van szükség, vagy az ünnepi étkészlet tárolása a mindennapokban szintén nem könnyű feladat: azt akarjuk, hogy ezek a tárgyak mindig kéznél legyenek, ha szükség van rájuk, de ne legyenek szem előtt, amikor nem. Mint kiderült, a konyhai eszközök mellett a nem használt vagy ritkán használt háztartási gépek tárolása okozza a legnagyobb elégedetlenséget a magyarok körében.
“Az IKEA több évtizede kínál tárolási megoldásokat, így mind a termékválasztékunkkal, mind az ezek segítségével berendezett enteriőrökkel igyekszünk sokszínű lehetőségeket teremteni vásárlóinknak az áruházakban és a weboldalunkon egyaránt. Természetes módon az évek során változnak a vásárlói igények, ezért folyamatosan azon dolgozunk, hogy tárolási és egyéb lakberendezési megoldásaink megújulhassanak, hogy egy még kényelmesebb és jobb otthoni életet tegyenek lehetővé”
– mondta Farkas Mihály, az Örs vezér téri IKEA áruház értékesítési vezetője.
Milyen a tökéletes konyha?
Az IKEA Otthoni tárolás kutatása arra is kereste a választ, hogy milyennek képzelik el a válaszadók az ideális konyhát. Ebből kiderült: a dizájn mellett fontosak a praktikus szempontok is, és a tárolási megoldások különösen sokakat érdekelnek: az emberek 71 százalékának az a legfontosabb, hogy maximalizálja a helykihasználást a konyhában. 59 százalék nyitott az új tárolási praktikákra, ugyanakkor a válaszadók 55 százalékának nagyon fontos a tárolási megoldás kiválasztásakor, hogy a bútor, rendszerező stílusát és a megjelenését a személyes ízléséhez igazíthassa – vagyis, hogy a rendetlenségből kevesebb, a személyiségéből több látszódjon az otthonában.
Kapcsolódó cikkeink
Mobil Átvételi Pontot nyitott Vácon az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Az IKEA jelentős növekedést ért el a 2022-2023-as üzleti évben
Az IKEA jelentős sikert ért el a 2022-2023-as üzleti évben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >