Ezekre a nehézségekre számíthat az élelmiszeripar 2024-ben
A 2024-es év sem ígérkezik könnyebbnek a magyar élelmiszeripar számára, ahogyan ezt Benkő András, a Kaiser Food Kereskedelmi és Marketing Igazgatója is megerősítette. Az Agrárszektornak adott interjújában kiemelte: a fogyasztás továbbra is alacsony szinten marad, a munkaerőhiány megoldatlan probléma, és a forint árfolyamának ingadozása sem teszi könnyebbé a helyzetet. Ezenfelül a sertésállomány csökkenése Európában azt sugallja, hogy nem várhatók jelentős árcsökkenések a sertéspiacon.
A vállalat a múltban már megtapasztalta az árak jelentős emelkedését, ami 2022-ben több mint 50%-ot tett ki, elsősorban a forintgyengülés és a növekvő költségek, mint az energiaárak és a logisztika következtében. Az áremelés ellenére a cég sikeres évet zárt 2023-ban, köszönhetően az átgondolt vállalati stratégiának és az időszakos árkorrekcióknak.
A Kaiser Food további kihívásokkal is szembesült, többek között a fogyasztói szokások változásával, amely az olcsóbb termékek és saját márkás áruk felé tolódott. Emellett a munkaerőpiaci problémák is nehezítik a helyzetet, hiszen a munkavállalók nem szívesen dolgoznak hideg, nedves környezetben, ami az automatizáció felé tereli a vállalat figyelmét.
A Kaiser Food igyekszik alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez, és a 2023-as évben már a márkák újratervezésére és jelentős marketingkampányokra is sor került. A jövőbeli tervek között szerepel a Csabai brand frissítése és a vállalat termékportfóliójának további korszerűsítése, hogy jobban megfeleljen a piaci igényeknek és a fogyasztói elvárásoknak.
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminiszter: Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >