Ezek voltak a legnépszerűbb üdülőhelyek idén a magyarok körében
A Netrisk adatai szerint a külföldre utazók idén átlagosan egy hetet töltöttek nyaralással, és többségük a tengerparti úti célokat választotta. Az utasbiztosításokra kötött szerződések száma jelentősen, 14 százalékkal nőtt, miközben az átlagos biztosítási díj alig emelkedett, mindössze 4,5 százalékkal, így az idei átlagos díj 13 ezer forintot tett ki. Ez a szerény növekedés részben a biztosítók közötti versenynek köszönhető, amely megakadályozta az árak jelentős emelkedését.
A Netrisk június és augusztus között közel 139 ezer utasbiztosítási szerződést kötött, ami azt jelzi, hogy a nyári szezon jelentős bővülést hozott a biztosítási piacon. Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az idei növekedés várható volt, mivel 2023-ban a bizonytalan gazdasági helyzet visszafogta az utazási kedvet. Az idén azonban a gazdasági környezet stabilizálódásával nőtt az utazások száma, és ezzel együtt az utasbiztosítások iránti kereslet is.
A nyári szezonban az utazók 30 százaléka Horvátországot választotta nyaralásuk helyszínéül, míg Olaszország 21 százalékos részesedéssel a második legnépszerűbb célpont volt. Görögország a harmadik helyen végzett, az utasbiztosítást kötők 9 százaléka választotta. Az autós utazások továbbra is domináltak, a biztosítások 55 százalékát ilyen utakra kötötték, míg a repülős nyaralások aránya 34 százalékot tett ki.
Az utasbiztosítással rendelkezők között legnagyobb arányban a 30-59 éves korosztály képviseltette magát, ők a szerződések 79 százalékát kötötték. A fiatalabbak, vagyis a 29 év alattiak aránya 13 százalék volt, míg a 60 év felettiek részesedése 8 százalék alatt maradt.
Besnyő Márton szerint az utasbiztosítási piac 2023-ban is erősödött: az éves díjbevétel meghaladta a 19 milliárd forintot, és az idei évre még ennél is magasabb számokat várnak. Az év első felében az utasbiztosítási díjbevétel már 9,5 milliárd forintot tett ki, ami jelentős növekedés a 2022-es 8,8 milliárdhoz képest. Mivel az adatok még nem tartalmazzák a csúcsidőszakot jelentő júliust és augusztust, az év végi eredmények tovább javulhatnak.
Az utasbiztosítások átlagos díja alig emelkedett, ami a biztosítók közötti fokozott versenynek és a tudatos fogyasztói magatartásnak köszönhető. Az utazók egyre inkább összehasonlítják az ajánlatokat, és az ár mellett a szolgáltatások minőségét is figyelembe veszik, hogy megtalálják a legmegfelelőbb biztosítást. Ez a hozzáállás hozzájárult ahhoz, hogy az utasbiztosítások népszerűsége nőtt, miközben az árak stabilak maradtak.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >