Ezek Németország legértékesebb márkái a Kantar szerint

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 03. 27. 09:11

Nyilvánosságra hozta a Kantar a legértékesebb németországi márkákat soroló BrandZ Top50 listáját, melyen számos kiskereskedő szerepel és a diszkontok dominálnak.

A Kantar listáján a 11 márkát felvonultató kiskereskedelem a legnagyobb szegmens és 49,2 milliárd dollárral (45,24 milliárd eurót) a harmadik legnagyobb értéket képviseli.

Az Aldi márkaértéke 17%-kal nőtt 2021-hez képest, ezzel összességében a hetedik helyre került, de a rivális Lidl márkaértéke is jelentősen (23%) emelkedett, amivel a 10. helyet szerezte meg.

A dm drogérialánc 17%-os márkaérték-növekedéssel a 25. helyre került, míg a Rossmann esetében 15%-os növekedést mért a Kantar, ami a 29. helyre volt elegendő.

Az Edekát márkaértékének 26%-os javulása a 21. helyre hozta. A Kaufland 20%-os növekedéssel a 31. helyen végzett, a REWE pedig 25%-nyi növekedéssel a 34. helyet szerezte meg.

A kiskereskedők között szerepel még a Zalando (26.), az Otto (35.), a Fielman (45.) és a Tchibo (49.).

Élelmiszerek és italok

A lista legmagasabban rangsorolt élelmiszermárkája a Knorr a 17. helyre került, bár márkaértéke a két évvel ezelőttihez képest 18%-kal csökkent.

A listára újonnan felkerült Jacobs a 30. helyen nyitott, míg az újra felkerülő Dr. Oetker a 43. helyen áll.

Az egyetlen alkoholos italmárka a lista 40. helyén a Beck’s.

Testápolás és háztartás

A testápolási kategória legértékesebb márkája Németországban a Beiersdorf tulajdonában lévő Nivea a 16. helyen áll, és az elmúlt két évben 24%-os márkaérték-csökkenést tapasztalt.

Vele szemben a Schwarzkopf márkaértéke jelentősen (30%) visszaesett és kilenc helyet rontva az 50. helyre csúszott vissza.

A Home Care márkák közül a listán egyedül a Persil (47. hely) szerepel, amelynek márkaértéke 26%-kal csökkent az elmúlt két évben.

ESM

Kapcsolódó cikkeink