Ezek Németország legértékesebb márkái a Kantar szerint
Nyilvánosságra hozta a Kantar a legértékesebb németországi márkákat soroló BrandZ Top50 listáját, melyen számos kiskereskedő szerepel és a diszkontok dominálnak.
A Kantar listáján a 11 márkát felvonultató kiskereskedelem a legnagyobb szegmens és 49,2 milliárd dollárral (45,24 milliárd eurót) a harmadik legnagyobb értéket képviseli.
Az Aldi márkaértéke 17%-kal nőtt 2021-hez képest, ezzel összességében a hetedik helyre került, de a rivális Lidl márkaértéke is jelentősen (23%) emelkedett, amivel a 10. helyet szerezte meg.
A dm drogérialánc 17%-os márkaérték-növekedéssel a 25. helyre került, míg a Rossmann esetében 15%-os növekedést mért a Kantar, ami a 29. helyre volt elegendő.
Az Edekát márkaértékének 26%-os javulása a 21. helyre hozta. A Kaufland 20%-os növekedéssel a 31. helyen végzett, a REWE pedig 25%-nyi növekedéssel a 34. helyet szerezte meg.
A kiskereskedők között szerepel még a Zalando (26.), az Otto (35.), a Fielman (45.) és a Tchibo (49.).
Élelmiszerek és italok
A lista legmagasabban rangsorolt élelmiszermárkája a Knorr a 17. helyre került, bár márkaértéke a két évvel ezelőttihez képest 18%-kal csökkent.
A listára újonnan felkerült Jacobs a 30. helyen nyitott, míg az újra felkerülő Dr. Oetker a 43. helyen áll.
Az egyetlen alkoholos italmárka a lista 40. helyén a Beck’s.
Testápolás és háztartás
A testápolási kategória legértékesebb márkája Németországban a Beiersdorf tulajdonában lévő Nivea a 16. helyen áll, és az elmúlt két évben 24%-os márkaérték-csökkenést tapasztalt.
Vele szemben a Schwarzkopf márkaértéke jelentősen (30%) visszaesett és kilenc helyet rontva az 50. helyre csúszott vissza.
A Home Care márkák közül a listán egyedül a Persil (47. hely) szerepel, amelynek márkaértéke 26%-kal csökkent az elmúlt két évben.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >