Ezek lesznek az idei Black Friday legnépszerűbb termékei
Az elmúlt években a kereskedők és a vásárlók körében is tombolt a Black Friday-láz. Sokan kivárják az akciós időszakot a szükséges elektronikai eszközök megvásárlásával, és jellemző az is, hogy a karácsonyi ajándékokat is ekkor, alacsonyabb áron igyekeznek beszerezni a vásárlók. Az Euronics Műszaki Áruházlánc megvizsgálta, hogy melyek voltak az elmúlt két év legnépszerűbb termékei és összefoglalta, mi várható az idei Black Friday időszakban.
Online is pörög a Black Friday
Az Euronics tapasztalatai szerint az elmúlt években egyre inkább online is keresik a Black Friday akciókat a magyar vásárlók. Ez egyrészt adódik abból, hogy a neten könnyebben összehasonlíthatók a különféle műszaki kereskedők akciói, másrészt abból, hogy így megspórolható az utazásra fordított idő, illetve elkerülhető az üzletekben kialakuló tumultus és sorban állás.
„Az elmúlt években – nem utolsó sorban a járvány hatására – erősen átalakultak a vásárlói szokások, egyértelműen előre tört az online piac. Ez igaz a Black Friday kapcsán is, ami magával hozta azt, hogy az online szereplőknek ilyenkor a megszokottnál akár 20-50 %-kal több rendelést kell kiszolgálniuk. A beérkező igényeket ekkor még könnyebb kiszolgálni, mint a karácsony előtti hetekben, hiszen addigra már a futárcégek sem bírják el a megnövekedett forgalmat. Éppen ezért a Black Friday a kereskedők, a vásárlók és a szállító cégek számára is jó lehetőség a karácsonyi felkészülésre”
– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. A szakember szerint mindez azt hozta magával, hogy a Black Friday már évek óta nem csupán egyetlen napot jelent, hanem sok kereskedőnél elnyúlhat akár egy hétre is.
A vállalat annak érdekében, hogy a megnövekedett ügyfélszámot az üzleteiben is le tudja kezelni, az idei évben számos fejlesztést hajtott végre. A gyorsan fogyó termékek, elsősorban a háztartási kisgépek és szépségápolási termékek esetében bevezette az úgynevezett Grab & Go, azaz fogd és vidd értékesítési megoldást, ami a vásárló számára azt jelenti, hogy nem kell értékesítő segítségét kérnie a dobozolt termékekhez, hanem azokat a polcon, az adott termék alatt találja meg. A másik ilyen fejlesztés a kasszarendszer teljes átalakítása, amelynek köszönhetően a sorban állás gyakorlatilag megszűnt a boltokban. A vásárlók kiszolgálása ugyanis gyorsabbá és hatékonyabbá vált azzal, hogy a rendszer lehetővé teszi, hogy a boltban tartózkodók számához mérten nyíljanak meg az új kasszák.
Ezek a legkeresettebb termékek
Az Euronics-nál sincs ez másképp: 2020-ban és 2021-ben is többnapos volt a Black Friday-szezon, a vásárlók pedig a teljes időszakot kihasználták az árkedvezmények érvényesítésére. A legkeresettebb termékkategóriák köre hasonlóan alakult mindkét évben: a legtöbb termék a háztartási kisgépek kategóriájában fogyott, ezt pedig a szépségápolási eszközök követték. Míg 2020-ban a harmadik helyet a számítástechnikai kiegészítők foglalták el, 2021-ben már a mobiltelefonok kerültek a dobogóra.
Az akciók iránti érdeklődés az értékesítési adatokon is jól látszik: 2020-ban háztartási kisgépből 150%-kal, szépségápolási eszközökből 180%-kal, számítástechnikai kiegészítőkből pedig 80%-kal nagyobb mennyiséget adott el az áruházlánc a Black Friday időszaka alatt, mint az előző hónap azonos időszakában. A legnagyobb mennyiséget ekkor a műszaki áruházlánc botmixerekből és vízforralókból adta el, míg a harmadik helyet az automata kávéfőzők foglalták el.
Hasonlóan alakultak az eredmények 2021-ben is: háztartási kisgépekből és szépségápolási termékekből 160%-kal, mobiltelefonból pedig 90%-kal többet értékesített az Euronics a Black Friday időszakában az egy hónappal azelőtti azonos időszakhoz képest. A legnépszerűbb termék tavaly az automata kávéfőző volt, amit az air fryerek – vagyis a forrólevegős sütők – és az álló porszívók követtek.
Mindkét évben kiugróak voltak az eredmények az egészségmegőrzéshez köthető termékek – például elektromos fogkefék – és telefonok kategóriájában is, illetve látványos volt az érdeklődés az elöltöltős mosógépek iránt – 2021-ben a Black Friday ideje alatt 76%-kal többet adott el ezekből az Euronics.
Erre számíthatunk idén
„Idén is a háztartási kisgépek és a szépségápolási termékek kategóriáiban számítunk a legtöbb eladott termékre, de a telefonok, IT-termékek és számítástechnikai kiegészítők iránti megnövekedett érdeklődés is várható. Az idei évben bevezetett új termékkör, a játékok kategóriájában is nagy mennyiségű eladást tervezünk. Ez utóbbi kategória egyértelműen az online vásárlásokat fogja emelni a várakozásaink szerint”
– mondja Fazekas Bálint.
„A szépségápolási termékek körében jellemzően a hajápolási eszközök és a férfi szépségápolási termékek, például haj- és szakállnyírók iránt nő meg a kereslet. Ezekben a termékkörökben ezért kiemelt akciókkal és nagyobb készletekkel készülünk fel a Black Friday-re.”
A Black Friday idén rendhagyó módon egybeesik a labdarúgó világbajnoksággal, ami tipikusan a tévévásárlások időszaka.
„A nagyobb sportesemények előtt mindig látványosan megugrik a televíziók értékesítése, és bár az elmúlt két évben is a nagyképernyős televíziók hozták az Euronics számára a legnagyobb árbevételt, 2022-ben arra számítunk, hogy még nagyobb lesz az érdeklődés a 55” feletti készülékek iránt a Black Friday hetén”
– tette hozzá az ügyvezető.
Idén is nagy akciókra számíthatnak a vevők
Az Euronics idén november 14. és 20. között, egyhetes időszakban kínál Black Friday akciókat a vásárlóknak, akik a megjelölt termékeket jellemzően 10-40% közötti kedvezményekkel, néhány termékkategória esetében pedig ennél is alacsonyabb, akár 50%-kal csökkentett áron szerezhetik be. A hétnapos Black Friday előnye, hogy az érdeklődőknek bőven lesz idejük otthonuk kényelméből, alaposan áttekinteni a webshop kínálatát, illetve az üzletekben sem találkoznak majd hosszú sorokkal és tumultussal. A karácsonyi időszakra ajándékként a webshopból rendelt termékeket pedig még időben, az ünnepek előtt kézhez kaphatják a vevők.
A 2022 májusában hatályba lépett jogszabály-módosítás ráadásul garantálja, hogy a vásárlók a kedvezményes ár mellett a megelőző legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat látják majd, azaz biztosak lehetnek abban, hogy a megjelölt akciók valósak, és nem mesterségesen létrehozott árengedmények.
Euronics
Kapcsolódó cikkeink
30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >Készülődés az ünnepi csúcsra: így működnek a futárszolgálatok a karácsonyi időszakban
Az ünnepi szezon közeledtével a webáruházak és futárszolgálatok felkészülnek az…
Tovább olvasom >Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Véget ért a Biokultúra napja – Minden eddiginél nagyobb támogatásokról beszélt az államtitkár
Minden korábbinál nagyobb előnyöket kapnak azon termelők, akik az ökológiai…
Tovább olvasom >Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >