Ez történik, ha a robotok elveszik a munkánkat
A Republic Group lerántotta a leplet robotkísérletének eredményeiről az év első reklámos buliján. Az ügynökség olyan témával foglalkozott az elmúlt egy hónapban, ami az egész szakmát érinti, mi több a világ nagy részét foglalkoztatja. Kísérletükkel arra keresték a választ, hogy vajon leválthatja-e a mesterséges intelligencia a kreatív szakembereket.

Az ügynökség munkatársai a teljes napot dokumentálták, amikor a ChatGPT-re és a MidJourney-re bízták a kreatív anyagok elkészítését
Az ügynökség munkatársai a teljes napot dokumentálták, amikor a ChatGPT-re és a MidJourney-re bízták a kreatív anyagok elkészítését, a folyamatokat pedig egyedül az irodavezetőjük felügyelte. A tapasztalatokról készült videójukban megmutatják a mesterséges intelligencia segítségével készült munkákat, valamint azt, hogyan reagáltak ezekre az ügyfeleik.
A videóból kiderül, hogyan vette Timi, a Republic irodavezetője a kihívásokat, mit szóltak az ügyfelek a kreatív anyagokhoz és az accountok a visszajelzéseikhez. Beszédes adat, hogy a teszt során a csapat összesen negyvenkét ötletet küldött ki, ezekből pedig az ügyfelek csupán egyetlen egy szöveget fogadtak el.
„Ha úgy vesszük akkor már maga a kísérlet létrejötte is választ ad arra a kérdésre, hogy van-e még helye a szakmában az emberi kreativitásnak. Ugyanez az ötlet egy ChatGPT-ből nem jött volna ki. (Igen: utólag leteszteltük.)”
– mondta el a tesztről Jávor Bence, a Republic Group kreatívigazgatója.
És, hogy hogyan reagált a szakma?
A Republic Group összügynökségi buliján hat kiváló szakember boncolgatta a mesterséges intelligenciához kapcsolódó nagy kérdést: átalakítja-e a reklámszakmát az AI?
A beszélgetés résztvevői:
- Länger Vera – Kreatívigazgató, Artificial Group
- Lovas Máté – Társalapító, YCO
- Jávor Bence – Kreatívigazgató, Republic Group
- Maier Péter – Újságíró, REFRESHER Magyarország
- Marosi Gergely – Chief Creative Officer, Mito
- Ráday Dávid – Társalapító – Hello wood, kreatív producer – Proud Productions
A szakmai meetup meghívottjai olyan friss és izgalmas nézőpontokat hoztak a párbeszédbe, mint, hogy az AI kiválthatja az időigényes, ugyanakkor kevésbé szakmai folyamatokat, például a kutatást és információgyűjtést. Ezek rendszerint egyébként is olyan feladatok, amelyeket az ügynökségek junior kollégákra bíznak. Felmerült a “kézműves reklám” gondolata is, valamint a mesterséges intelligencia és a művészet lehetséges kapcsolódási pontjairól is szó esett.
Kapcsolódó cikkeink
AI-dalokkal terjeszti az optimizmus fontosságának üzenetét az LG
Új globális márkakampányt indított el az LG Electronics (LG): a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >