Ez történik, ha a robotok elveszik a munkánkat
A Republic Group lerántotta a leplet robotkísérletének eredményeiről az év első reklámos buliján. Az ügynökség olyan témával foglalkozott az elmúlt egy hónapban, ami az egész szakmát érinti, mi több a világ nagy részét foglalkoztatja. Kísérletükkel arra keresték a választ, hogy vajon leválthatja-e a mesterséges intelligencia a kreatív szakembereket.

Az ügynökség munkatársai a teljes napot dokumentálták, amikor a ChatGPT-re és a MidJourney-re bízták a kreatív anyagok elkészítését
Az ügynökség munkatársai a teljes napot dokumentálták, amikor a ChatGPT-re és a MidJourney-re bízták a kreatív anyagok elkészítését, a folyamatokat pedig egyedül az irodavezetőjük felügyelte. A tapasztalatokról készült videójukban megmutatják a mesterséges intelligencia segítségével készült munkákat, valamint azt, hogyan reagáltak ezekre az ügyfeleik.
A videóból kiderül, hogyan vette Timi, a Republic irodavezetője a kihívásokat, mit szóltak az ügyfelek a kreatív anyagokhoz és az accountok a visszajelzéseikhez. Beszédes adat, hogy a teszt során a csapat összesen negyvenkét ötletet küldött ki, ezekből pedig az ügyfelek csupán egyetlen egy szöveget fogadtak el.
„Ha úgy vesszük akkor már maga a kísérlet létrejötte is választ ad arra a kérdésre, hogy van-e még helye a szakmában az emberi kreativitásnak. Ugyanez az ötlet egy ChatGPT-ből nem jött volna ki. (Igen: utólag leteszteltük.)”
– mondta el a tesztről Jávor Bence, a Republic Group kreatívigazgatója.
És, hogy hogyan reagált a szakma?
A Republic Group összügynökségi buliján hat kiváló szakember boncolgatta a mesterséges intelligenciához kapcsolódó nagy kérdést: átalakítja-e a reklámszakmát az AI?
A beszélgetés résztvevői:
- Länger Vera – Kreatívigazgató, Artificial Group
- Lovas Máté – Társalapító, YCO
- Jávor Bence – Kreatívigazgató, Republic Group
- Maier Péter – Újságíró, REFRESHER Magyarország
- Marosi Gergely – Chief Creative Officer, Mito
- Ráday Dávid – Társalapító – Hello wood, kreatív producer – Proud Productions
A szakmai meetup meghívottjai olyan friss és izgalmas nézőpontokat hoztak a párbeszédbe, mint, hogy az AI kiválthatja az időigényes, ugyanakkor kevésbé szakmai folyamatokat, például a kutatást és információgyűjtést. Ezek rendszerint egyébként is olyan feladatok, amelyeket az ügynökségek junior kollégákra bíznak. Felmerült a “kézműves reklám” gondolata is, valamint a mesterséges intelligencia és a művészet lehetséges kapcsolódási pontjairól is szó esett.
Kapcsolódó cikkeink
Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >