Ez okozhat komoly problémát a kötelező visszaváltási rendszernél
Januártól kezdve életbe lépett Magyarországon az új visszaváltási rendszer, amely várhatóan drágábbá teszi a boltokban kapható italokat. A rendszer célja a megnövekedett hulladékmennyiség okozta környezetterhelés csökkentése és a körforgásos gazdasági modell felé történő elmozdulás. A teljes élesedés tavasszal várható, miután a gyártóknak március végéig türelmi időt adtak arra, hogy kizárólag visszagyűjthető anyagokat használjanak.

Az egyedi gyártású alkoholos üvegek miatt muszáj lesz szelektíven gyűjteni
Markó Csaba, a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének szakmai igazgatója részletesen beszélt a Pénzcentrumnak arról, hogyan fog működni az új rendszer. Az elsődleges cél az egyszer használatos italcsomagolások hulladékká válásának megakadályozása, valamint ezek visszagyűjtésének és az anyaguk visszavitelének biztosítása. Az intézkedésnek az a szándéka, hogy az italcsomagolásokat ne hulladékként kezeljék, hanem minél tovább az eredeti funkcióban vagy anyagban felhasználják.
Az új rendszer egyik buktatója, hogy szinte teljes körre kiterjed, kivéve a laminált dobozokat és tejtartalmú italcsomagolásokat. Ez lehet probléma, különösen a szeszesitalok csomagolása esetén, ahol egyedi tervezésű és összetételű palackokat használnak. A szakember szerint a gyártók nem fognak változtatni a csomagolásokon kizárólag környezetvédelmi szempontok miatt, és a rendszerbe nem kerülő csomagolásokra továbbra is fenntartják a szelektív gyűjtés rendszerét.
A kézi visszavétel egy másik szempont, amely erősen függ a boltoktól és attól, mennyire tudják bevonni a gyártókat és forgalmazókat a rendszerbe. A kézi visszaváltás helyet és munkaerőt igényel, és az egészségügyi szempontokat is figyelembe kell venni, beleértve a fertőzésveszélyt. Emellett munkaegészségügyi szempontból is gondoskodni kell arról, hogy a dolgozók a kézi átvételt elkülönítve végezzék.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Kárpát-medence legízletesebb magyar ételeit is megkóstolhatjuk a Szent István Napon
A Kárpát-medence legfinomabb fogásait, zamatos illatokat és hagyományőrző programokat ígér…
Tovább olvasom >Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >