Ez is megvolt!
Idén már negyedszer rendezték meg a 2006-ban a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére indult, s a számadatokat illetően egyre sikeresebbnek tekinthető Torkos Csütörtök akciót. A szervezők legfrissebb összesítése szerint ezen a napon országszerte közel 1300 étteremben mintegy 230 ezren ettek. Az idén február 26-ra meghirdetett akció előtt sok helyen már akkor asztalt kellett foglalni, amikor még az egyes üzletek közzé sem tették, mit adnak aznap féláron. A Torkos Csütörtökökön évről évre megtelnek az akcióban résztvevő éttermek, annak ellenére, hogy már nem feltétel az 50 százalékos árkedvezmény. Az interneten olvasott reakciókból – az előző évekhez hasonlóan – idén is azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a szakma egyik fele korrekt módon teljesített, a másik – finoman fogalmazva – inkább ár-érték-arányosra redukálta a szolgáltatást és a minőséget.
A négy éve kitűzött célok így hangzottak: a magyar gasztronómia lépjen előbbre, az „átlag magyar” fedezze fel az étterembe járást mint egyéni vagy családi programot! Nos, egyvalami az elmúlt esztendők alatt kétségkívül bebizonyosodott: olcsóbban szívesebben eszik a vendég, mint drágábban. Hogy az eredeti cél megvalósult-e, annak megválaszolását az Olvasóra bízzuk. Nos, a sikert illetően (értsd alatta a sok vendéget) pedig a marketinges kisördög énünk teszi fel a kérdést: biztos, hogy az év többi napján megfelelő az árképzésünk? Biztos, hogy jól ismerjük a vendég igényeit? Tudjuk, hogy mikor és milyen engedményekkel kifizetődő promóciókat terveznünk? E kérdéseket nyilván mások is feltették már maguknak, mert mind több vendéglátóhelytől vagy helyi „érdekszövetségektől” halljuk, hogy az árakciókat kiterjesztik az év más napjaira is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >