Ez is megvolt!

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 05. 08:00

Idén már negyedszer rendezték meg a 2006-ban a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére indult, s a számadatokat illetően egyre sikeresebbnek tekinthető Torkos Csütörtök akciót. A szervezők legfrissebb összesítése szerint ezen a napon országszerte közel 1300 étteremben mintegy 230 ezren ettek. Az idén február 26-ra meghirdetett akció előtt sok helyen már akkor asztalt kellett foglalni, amikor még az egyes üzletek közzé sem tették, mit adnak aznap féláron. A Torkos Csütörtökökön évről évre megtelnek az akcióban résztvevő éttermek, annak ellenére, hogy már nem feltétel az 50 százalékos árkedvezmény. Az interneten olvasott reakciókból – az előző évekhez hasonlóan – idén is azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a szakma egyik fele korrekt módon teljesített, a másik – finoman fogalmazva – inkább ár-érték-arányosra redukálta a szolgáltatást és a minőséget.
A négy éve kitűzött célok így hangzottak: a magyar gasztronómia lépjen előbbre, az „átlag magyar” fedezze fel az étterembe járást mint egyéni vagy családi programot! Nos, egyvalami az elmúlt esztendők alatt kétségkívül bebizonyosodott: olcsóbban szívesebben eszik a vendég, mint drágábban. Hogy az eredeti cél megvalósult-e, annak megválaszolását az Olvasóra bízzuk. Nos, a sikert illetően (értsd alatta a sok vendéget) pedig a marketinges kisördög énünk teszi fel a kérdést: biztos, hogy az év többi napján megfelelő az árképzésünk? Biztos, hogy jól ismerjük a vendég igényeit? Tudjuk, hogy mikor és milyen engedményekkel kifizetődő promóciókat terveznünk? E kérdéseket nyilván mások is feltették már maguknak, mert mind több vendéglátóhelytől vagy helyi „érdekszövetségektől” halljuk, hogy az árakciókat kiterjesztik az év más napjaira is.

Kapcsolódó cikkeink