Ez idegesíti a legjobban az embereket bevásárlás közben
Az élelmiszerbolti vásárlás gyakran egy egyszerű és rutinszerű tevékenység, azonban bizonyos viselkedésformák jelentősen befolyásolhatják a vásárlás élményét, és másokat zavarhatnak. A Treadmill Reviews által végzett kutatás feltárta azokat a viselkedéseket, amelyek az élelmiszerboltokban a legnagyobb illetlenségnek számítanak.
Az egyik leggyakoribb kellemetlenség, amely a vásárlók 72%-át zavarja, a bevásárlókocsik parkolóban hagyása. Ez akadályozhatja a parkolást és veszélyt jelenthet a járművek és a gyalogosok számára. A második leggyakoribb udvariatlanság a kasszasor elhagyása egy másik termékért, miközben a sorban állnak. Ezt a vásárlók 80%-a tartja udvariatlannak, mivel ez lelassítja a sort, és hosszabb várakozást okoz másoknak.
A felmérés rávilágít arra is, hogy az emberek rendkívül érzékenyek a sorban való bevágásra és a személyes tér megsértésére. A válaszadók 99%-a kifejezetten zavarónak találta a bevágást, míg 94% a személyes tér megsértését. Az élelmiszerboltban történő gyors sorban való visszaélések is jelentős ellenszenvre találtak, 89%-os aránnyal.
Az élelmiszerboltban tapasztalt egyéb zavaró viselkedésformák közé tartozik a gyerekek rossz viselkedése, amelyet a vásárlók 92%-a talál nem kívánatosnak. Az előzetesen nem megfelelő helyre tett termékek, különösen a romlandó élelmiszerek, szintén frusztrációt okoznak (97% és 79%). Az élelmiszerek fizetés előtti kóstolgatása vagy elfogyasztása szintén elfogadhatatlan a válaszadók számára, 80%-os, illetve 78%-os aránnyal.
Összességében a felmérésből kiderült, hogy a vásárlók 91%-a zavarónak tartja az udvariatlan vagy tapintatlan magatartást. Az élelmiszervásárlás élményének javítása érdekében a vásárlóknak be kell tartaniuk az alapvető bolti etikettet, így mindenki számára kellemesebb és gördülékenyebb lesz az élelmiszerbolti vásárlás.
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >