Ez az oka annak, hogy gyorséttermek elviteli díjat vezettek be
A McDonald’s szeptembertől elviteli díjat vezetett be a nem helyben fogyasztott, személyesen vagy a McDrive-ban leadott, elvitelre kért rendelések esetében. Az elviteli díj bevezetését a cég a Telex kérdésére „az elviteles vásárlásokra vonatkozó megnövekedett többletköltségekkel” indokolta.

Elviteli díj jelent meg több gyorsétteremláncnál is
Mivel nem feltétlenül egyértelmű, hogy miért olcsóbb egy gyorsétterem számára a helyben fogyasztás (aminek például az egy főre jutó rezsiköltségei magasabbak, hiszen az éttermet egész évben hűteni vagy fűteni kell, a helyben fogyasztó vendégek használhatják a mosdót, sőt, újabban már az asztalukhoz is az étterem dolgozói viszik ki a rendelésüket), megkerestünk több gyorsétteremláncot is, hogy ezt a kérdést tisztázzuk.
A Burger King a Telex megkeresésére azt közölte, hogy a McDonald’shoz és a KFC-hez hasonlóan náluk is többletköltséget jelent a cég számára, ha egy vásárlójuk nem helyben, az étteremben fogyaszt, hanem elvitelre kéri a rendelését. A KFC tegnap elsősorban a papírcsomagolásokra hivatkozott, a Burger King emellé beemelt még egy szempontot, a cég indoklása így szól:
„A többletköltség számos tételből áll össze, ilyen többek között például az extra csomagolóanyagok költsége és a csomagolást végző munkaerő pluszideje.”
A Burger Kingnél a McDonald’sszal szemben egyelőre nincs elviteli díj, de a KFC-hez hasonlóan a nagy méretű papírtáska árát elkérik, 100 forintot darabonként. Egyébként nem kizárható, hogy „a piaci trendeket követve” a jövőben a Burger Kingnél is bevezetésre kerül majd „valamiféle elviteles rendeléshez köthető díj” – közölte a cég a Telex megkeresésére.
Kapcsolódó cikkeink
Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >