Ez az oka annak, hogy gyorséttermek elviteli díjat vezettek be
A McDonald’s szeptembertől elviteli díjat vezetett be a nem helyben fogyasztott, személyesen vagy a McDrive-ban leadott, elvitelre kért rendelések esetében. Az elviteli díj bevezetését a cég a Telex kérdésére „az elviteles vásárlásokra vonatkozó megnövekedett többletköltségekkel” indokolta.

Elviteli díj jelent meg több gyorsétteremláncnál is
Mivel nem feltétlenül egyértelmű, hogy miért olcsóbb egy gyorsétterem számára a helyben fogyasztás (aminek például az egy főre jutó rezsiköltségei magasabbak, hiszen az éttermet egész évben hűteni vagy fűteni kell, a helyben fogyasztó vendégek használhatják a mosdót, sőt, újabban már az asztalukhoz is az étterem dolgozói viszik ki a rendelésüket), megkerestünk több gyorsétteremláncot is, hogy ezt a kérdést tisztázzuk.
A Burger King a Telex megkeresésére azt közölte, hogy a McDonald’shoz és a KFC-hez hasonlóan náluk is többletköltséget jelent a cég számára, ha egy vásárlójuk nem helyben, az étteremben fogyaszt, hanem elvitelre kéri a rendelését. A KFC tegnap elsősorban a papírcsomagolásokra hivatkozott, a Burger King emellé beemelt még egy szempontot, a cég indoklása így szól:
„A többletköltség számos tételből áll össze, ilyen többek között például az extra csomagolóanyagok költsége és a csomagolást végző munkaerő pluszideje.”
A Burger Kingnél a McDonald’sszal szemben egyelőre nincs elviteli díj, de a KFC-hez hasonlóan a nagy méretű papírtáska árát elkérik, 100 forintot darabonként. Egyébként nem kizárható, hogy „a piaci trendeket követve” a jövőben a Burger Kingnél is bevezetésre kerül majd „valamiféle elviteles rendeléshez köthető díj” – közölte a cég a Telex megkeresésére.
Kapcsolódó cikkeink
2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >Big Mac az osztalékszelvényen: mit kezdjünk a McDonald’s részvényével?
Vegye, vagy csak egye? Ez a kérdés foglalkoztatja most a…
Tovább olvasom >Visszatér a Wendy’s: újra belépne a magyar piacra a legendás gyorsétteremlánc
Több mint két évtized után újra próbálkozna Magyarországon a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >