Ez a világ 20 vezető tejipari vállalata
A Rabobank Global Dairy Top 20 éves jelentése a világ egyik legértékesebb élelmiszeripari ágazatában tevékenykedő vezető vállalatok teljesítményét mutatja be.
A Rabobank szerint a listán szereplő 20 vezető tejipari vállalat együttes forgalma euróban kifejezve 21%-kal ugrott meg tavaly óta, ami az infláció, az erősebb amerikai dollár és a feszült piaci körülmények következménye. Dollárban kifejezve ugyanez 7,4%-kal nőtt.
Mindössze öt vállalat, köztük a piacvezető Lactalis, tartotta meg pozícióját tavaly óta, ami a tejágazatban zajló jelentős fúziós és felvásárlási aktivitásnak tulajdonítható, hiszen közel 25 tranzakcióra került sor.
Az eredményeket kommentálva a jelentés szerzői, Mary Ledman és Richard Scheper a következőket mondták:
– Arra számítunk, hogy a tejtermékek és a kiskereskedelmi árak csökkenése miatt 2023 a jövedelmezőség szempontjából kihívást jelentő év lesz a rangsorban szereplő néhány vállalat számára. A termelői tejárak egyes régiókban továbbra is viszonylag magasak, ami 2023 első félévében csökkentette az árréseket.
– Az árbevételt tekintve 2023-ban visszafogottabb növekedésre számítunk, és néhány vállalat valószínűleg nem fogja elérni a 2022-ben látott kétszámjegyű százalékos árbevétel-növekedést.
Íme, a világ húsz legnagyobb tejipari vállalata az elérhető legfrissebb éves forgalmi adatok alapján.
- Lactalis (Franciaország) – 27,2 milliárd euró*
- Dairy Farmers of America (USA) – 23,3 milliárd euró
- Nestlé (Svájc) – 22,1 milliárd euró *
- Danone (Franciaország) – 20,1 milliárd euró *
- Yili (Kína) – 17,3 milliárd euró *
- Arla Foods (Dánia/Svédország) – 13,8 milliárd euró
- FrieslandCampina (Hollandia) – 13,7 milliárd euró *
- Mengniu (Kína) – 13,7 milliárd euró *
- Fonterra (Új-Zéland) – 13,4 milliárd euró *
- Saputo (Kanada) – 13,0 milliárd euró
- Unilever (Hollandia/Egyesült Királyság) – 7,9 milliárd euró
- Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd (India) – 6m7 milliárd euró
- Savencia (Franciaország) – 6,6 milliárd euró
- Müller (Németország) – 6,2 milliárd euró *
- Agropur (Kanada) – 6,2 milliárd euró
- Schreiber Foods (USA) – 6,2 milliárd euró *
- Sodiaal (Franciaország) – 5,5 milliárd euró
- DMK (Németország) – 5,3 milliárd euró *
- Froneri (Egyesült Királyság) – 5,1 milliárd euró
- Glanbia (Írország) – 4,8 milliárd euró *
*becsült adat
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >