Ez a világ 20 vezető tejipari vállalata
A Rabobank Global Dairy Top 20 éves jelentése a világ egyik legértékesebb élelmiszeripari ágazatában tevékenykedő vezető vállalatok teljesítményét mutatja be.
A Rabobank szerint a listán szereplő 20 vezető tejipari vállalat együttes forgalma euróban kifejezve 21%-kal ugrott meg tavaly óta, ami az infláció, az erősebb amerikai dollár és a feszült piaci körülmények következménye. Dollárban kifejezve ugyanez 7,4%-kal nőtt.
Mindössze öt vállalat, köztük a piacvezető Lactalis, tartotta meg pozícióját tavaly óta, ami a tejágazatban zajló jelentős fúziós és felvásárlási aktivitásnak tulajdonítható, hiszen közel 25 tranzakcióra került sor.
Az eredményeket kommentálva a jelentés szerzői, Mary Ledman és Richard Scheper a következőket mondták:
– Arra számítunk, hogy a tejtermékek és a kiskereskedelmi árak csökkenése miatt 2023 a jövedelmezőség szempontjából kihívást jelentő év lesz a rangsorban szereplő néhány vállalat számára. A termelői tejárak egyes régiókban továbbra is viszonylag magasak, ami 2023 első félévében csökkentette az árréseket.
– Az árbevételt tekintve 2023-ban visszafogottabb növekedésre számítunk, és néhány vállalat valószínűleg nem fogja elérni a 2022-ben látott kétszámjegyű százalékos árbevétel-növekedést.
Íme, a világ húsz legnagyobb tejipari vállalata az elérhető legfrissebb éves forgalmi adatok alapján.
- Lactalis (Franciaország) – 27,2 milliárd euró*
- Dairy Farmers of America (USA) – 23,3 milliárd euró
- Nestlé (Svájc) – 22,1 milliárd euró *
- Danone (Franciaország) – 20,1 milliárd euró *
- Yili (Kína) – 17,3 milliárd euró *
- Arla Foods (Dánia/Svédország) – 13,8 milliárd euró
- FrieslandCampina (Hollandia) – 13,7 milliárd euró *
- Mengniu (Kína) – 13,7 milliárd euró *
- Fonterra (Új-Zéland) – 13,4 milliárd euró *
- Saputo (Kanada) – 13,0 milliárd euró
- Unilever (Hollandia/Egyesült Királyság) – 7,9 milliárd euró
- Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd (India) – 6m7 milliárd euró
- Savencia (Franciaország) – 6,6 milliárd euró
- Müller (Németország) – 6,2 milliárd euró *
- Agropur (Kanada) – 6,2 milliárd euró
- Schreiber Foods (USA) – 6,2 milliárd euró *
- Sodiaal (Franciaország) – 5,5 milliárd euró
- DMK (Németország) – 5,3 milliárd euró *
- Froneri (Egyesült Királyság) – 5,1 milliárd euró
- Glanbia (Írország) – 4,8 milliárd euró *
*becsült adat
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >