Ez a két növény lehet az idei aszály legnagyobb vesztese
A múlt heti esők sem szüntették meg az aszályhelyzetet, a Gabonatermesztők Országos Szövetségéhez (GOSZ) beérkezett információk szerint a repce nagyon rossz állapotban van, a búza heterogén, de összességében gyenge képet mutat – mondta a Világgazdaságnak a szervezet elnöke.
Petőházi Tamás hozzátette: a késői tenyészidejű búzafajtáknál lehet még remény, de a javuláshoz nagyobb mennyiségű csapadékra lenne szükség. A jó termésről a lap keddi cikke szerint már korábban le kellett mondaniuk a termesztőknek, mivel a csapadék lokálisan, kis mennyiségben érkezett, így a kalászos gabonáknak nem sokat használt. A GOSZ elnöke elmondta, hogy az elmúlt időszakban tapasztalt záporok, zivatarok csupán néhány négyzetkilométert fedtek le, ráadásul a párás, hűvös idő kedvez a gombabetegségek kialakulásának.
A piacon továbbra is folyik a tapogatózás, a vevők próbálják lejjebb nyomni az árakat a húsárak csökkenésére hivatkozva, a termelők pedig óvatosan bánnak a még meglévő készletekkel. Annyi azonban biztos, hogy nagy átmenő készlettel nem számolhatnak a búzapiacon – mondta Petőházi Tamás a Világgazdaságnak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Agrometeorológia: Egyre nagyobb területen van aszály
Különösen Magyarország középső területein fokozódik az aszály, a nyári növényeknek…
Tovább olvasom >Az esős időjárás ellenére jó termés a magyar földeken
Az idei tavasz meleg és csapadékhiányos időjárása ellenére a Talentis…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a napraforgónak és kukoricának jól jött az eső, az aratásra váró búzának és repcének nem
A napraforgónak és kukoricának jól jött az elmúlt egy hét…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >