EY: Dráguló megélhetés, sokak szerint lesz ez még rosszabb is
Világszerte aggódnak az emberek az egyre dráguló megélhetés miatt, és sokan tartanak attól, hogy a gazdasági helyzet még rosszabbra fordul – derült ki az EY 21 000 fős nemzetközi kutatásából, ami idén tavasszal készült. A vállalkozásoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk a megváltozott fogyasztói igényekhez, ha meg akarják tartani vevőiket.
Szinte mindenkit aggasztanak az emelkedő megélhetési költségek (94%) és az országuk gazdasági állapota (92%) ráadásul minden harmadik (39%) válaszadó arra számít, hogy a következő néhány hónapban még nehezebbé válnak a körülmények. A vásárlók hasonló arányban (35%) nyugtalanok amiatt, hogy a drágulás következtében az eddig megszokott termékek megfizethetetlenné válnak számukra.
A megkérdezettek több mint egyharmada (36%) a jövőben kevesebbet költene ruhákra és ételrendelésre (44%), közel felük (49%) pedig csak a legszükségesebb árucikkeket szerezné be. A fogyasztók döntő többsége (79%) érzékeli az élelmiszerárak emelkedését, és azt tapasztalja (74%), hogy egyes márkák csökkentették a termékek méretét anélkül, hogy ez az árán meglátszott volna.
„Hatalmas a nyomás a vállalatokon. Az már rég nem elég, ha a diszkontálás a kizárólagos megoldása a cégeknek egy ilyen helyzetben, hiszen ez csak egy rövid távú eszköz, amivel az infláció elleni küzdelemben csak meneteket lehet nyerni, de meccset képtelenség. Olyan, a fogyasztó elköteleződést támogató üzleti stratégiára van szükség, ami egyszerre képes növelni a vásárlók elégedettségét és növelni a cég nyereségét”
– hívta fel a figyelmet Palincsár László, a EY frissen indított Brand & Customer Engagement szolgáltatások vezetője.
A globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezettek többségének (55%) a világmárkák már nem olyan fontosak, elvesztették státusszimbólum jellegüket. Közel kétharmaduknak (62%) már az sem számít, hogy lépést tartson a legújabb divattal és trendekkel. A válaszadók fele már most fontolóra venné márka nélküli ruházatok, cipők és kiegészítők vásárlását.
Kapcsolódó cikkeink
Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >Egészség a mindennapokban
Az egészséges életmód mindenkinek mást és mást jelent, és nem…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >