EY: csúcsokat dönt a felvásárlási láz világszerte
Világszerte közel megháromszorozódott a vállalati felvásárlások és akvizíciók értéke az év első hat hónapjában, és meghaladta a 2600 milliárd dollárt a 2020 hasonló időszakában elért 926 milliárd dollár után – tájékoztatta az EY globális szervezet az MTI-t csütörtökön.
Kiemelték: az európai tranzakciós piac 412 milliárd dolláros új rekorddal szinte megduplázta a tavalyi 245 milliárd dolláros eredményét.
Vaszari Péter, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője a közlemény szerint elmondta, hogy a magyarországi tranzakciós piac fellendülését két fontos trend hajtotta az elmúlt időszakban. A járvány gazdasági hatásainak enyhítése céljából adott mentőcsomagok és megnövelt likviditás hatására egyrészt sok úgynevezett „olcsó pénz” volt a piacon, másrészt a járvány a digitalizáció fontosságára is felhívta a figyelmet, ami miatt sok cég döntött technológiai vállalatok felvásárlása mellett – fejtette ki a szakember. Szerinte egyre több hazai nagyvállalat éri el azt az érettségi szintet, hogy már vevőként tud megjelenni külföldön.
Az adótanácsadással is foglalkozó társaság felhívta a figyelmet arra, hogy a technológia (783 milliárd dolláros értékkel) továbbra is a legvonzóbb terület a befektetők számára. Ugyanakkor a média és a szórakoztatóipar területén is számos nagy üzletet kötöttek, aminek köszönhetően megtízszereződött és elérte a 157 milliárd dollárt a szektorban megvalósult ügyletek értéke – mutattak rá.
A beszámoló alapján a társaságok számos felvásárlást a fenntarthatósági célok elérése érdekében indítottak el, ennek következtében a megújulók piacán szinte megháromszorozódott a tranzakciók értéke, így az első félévben elérte a 96,5 milliárd dollárt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EY: Már csak pár napig kérelmezhetik a hazai cégek a termékeiket sújtó vámok felfüggesztését
Február végéig kell lépniük azoknak a vállalkozásoknak, amelyek jövő év…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >