EY: csúcsokat dönt a felvásárlási láz világszerte
Világszerte közel megháromszorozódott a vállalati felvásárlások és akvizíciók értéke az év első hat hónapjában, és meghaladta a 2600 milliárd dollárt a 2020 hasonló időszakában elért 926 milliárd dollár után – tájékoztatta az EY globális szervezet az MTI-t csütörtökön.
Kiemelték: az európai tranzakciós piac 412 milliárd dolláros új rekorddal szinte megduplázta a tavalyi 245 milliárd dolláros eredményét.
Vaszari Péter, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője a közlemény szerint elmondta, hogy a magyarországi tranzakciós piac fellendülését két fontos trend hajtotta az elmúlt időszakban. A járvány gazdasági hatásainak enyhítése céljából adott mentőcsomagok és megnövelt likviditás hatására egyrészt sok úgynevezett „olcsó pénz” volt a piacon, másrészt a járvány a digitalizáció fontosságára is felhívta a figyelmet, ami miatt sok cég döntött technológiai vállalatok felvásárlása mellett – fejtette ki a szakember. Szerinte egyre több hazai nagyvállalat éri el azt az érettségi szintet, hogy már vevőként tud megjelenni külföldön.
Az adótanácsadással is foglalkozó társaság felhívta a figyelmet arra, hogy a technológia (783 milliárd dolláros értékkel) továbbra is a legvonzóbb terület a befektetők számára. Ugyanakkor a média és a szórakoztatóipar területén is számos nagy üzletet kötöttek, aminek köszönhetően megtízszereződött és elérte a 157 milliárd dollárt a szektorban megvalósult ügyletek értéke – mutattak rá.
A beszámoló alapján a társaságok számos felvásárlást a fenntarthatósági célok elérése érdekében indítottak el, ennek következtében a megújulók piacán szinte megháromszorozódott a tranzakciók értéke, így az első félévben elérte a 96,5 milliárd dollárt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >