EY: csúcsokat dönt a felvásárlási láz világszerte
Világszerte közel megháromszorozódott a vállalati felvásárlások és akvizíciók értéke az év első hat hónapjában, és meghaladta a 2600 milliárd dollárt a 2020 hasonló időszakában elért 926 milliárd dollár után – tájékoztatta az EY globális szervezet az MTI-t csütörtökön.
Kiemelték: az európai tranzakciós piac 412 milliárd dolláros új rekorddal szinte megduplázta a tavalyi 245 milliárd dolláros eredményét.
Vaszari Péter, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője a közlemény szerint elmondta, hogy a magyarországi tranzakciós piac fellendülését két fontos trend hajtotta az elmúlt időszakban. A járvány gazdasági hatásainak enyhítése céljából adott mentőcsomagok és megnövelt likviditás hatására egyrészt sok úgynevezett „olcsó pénz” volt a piacon, másrészt a járvány a digitalizáció fontosságára is felhívta a figyelmet, ami miatt sok cég döntött technológiai vállalatok felvásárlása mellett – fejtette ki a szakember. Szerinte egyre több hazai nagyvállalat éri el azt az érettségi szintet, hogy már vevőként tud megjelenni külföldön.
Az adótanácsadással is foglalkozó társaság felhívta a figyelmet arra, hogy a technológia (783 milliárd dolláros értékkel) továbbra is a legvonzóbb terület a befektetők számára. Ugyanakkor a média és a szórakoztatóipar területén is számos nagy üzletet kötöttek, aminek köszönhetően megtízszereződött és elérte a 157 milliárd dollárt a szektorban megvalósult ügyletek értéke – mutattak rá.
A beszámoló alapján a társaságok számos felvásárlást a fenntarthatósági célok elérése érdekében indítottak el, ennek következtében a megújulók piacán szinte megháromszorozódott a tranzakciók értéke, így az első félévben elérte a 96,5 milliárd dollárt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaszi átalakulás az állami támogatások egy fontos rendszerében: így változhatnak a szabályok
Jelentős változáson mehet keresztül idén tavasszal az egyedi kormánydöntés alapján…
Tovább olvasom >NAV-ellenőrzések 2025: ki kerül a fókuszba?
A bizalmi vagyonkezelők, az élelmiszeripari vállalkozások transzferárazása és a globális…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a gépnek
Az EY, a Microsoft és a TeachAI tanulmánya szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >