EY: Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók – globális kutatás
Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
Megnehezíti a kereskedők dolgát, hogy a vásárlók az elmúlt egy évben egyre kevésbé érzik biztonságban az adataikat. A fogyasztóknak már közel a kétharmada (61%-a) attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát, több mint felük (54%-ra) pedig tart tőle, hogy a cég, amellyel megosztja az információkat, kibertámadás áldozata lesz.
„Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell, hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke. Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az 50 fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat. Konkrét intézkedéseket kell tenniük kibervédelmi szintjük növelése érdekében”
– hangsúlyozta Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.
A válaszadók közül sokan örülnének, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő úgynevezett sütiktől (cookie) egyszer és mindenkorra megszabadulhatnának. Úgy vélik, hogy az online pénztárnál előre megadott személyes adatok (36%) a felhasználók mozgását nyomon követő honlapok (30%) és a böngészési, illetve vásárlási előzmények alapján személyre szabott hirdetések (22%) nagyban rontják a vásárlói élményt.
„A minőségi adat kulcsfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportokat releváns üzenetekkel és ajánlatokkal érjék el a vállalatok. Azt azonban egy vezető sem felejtheti el, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és automatikusan már nem sokan fogják megosztani a személyes adataikat. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok tudatosan edukálják és informálják mind a vevőiket, mind a belső dolgozóikat arra, hogy mit és miért tesznek az információkkal, hogyan védik azokat. Aki ugyanis ezt elhalasztja és képtelen lesz az ügyfelei igényeit kielégíteni, az villámgyorsan le fog maradni a kiélezett kereskedelmi versenyben”
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Hegedüs Éva az EY Az Év Üzletembere Díj győztese
A Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Hegedüs Éva nyerte el…
Tovább olvasom >Még nagy a homály az ESG terén
A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti,…
Tovább olvasom >Lendületben a magyar M&A-piac
A geopolitikai bizonytalanságok ellenére is aktív maradt a hazai tranzakciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyben, személyesen tájékozódhatnak a gazdálkodók
Ismeretterjesztő, országjáró körutat szervez október-novemberben az új agrártámogatási ciklus kapcsán…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >Hamarosan megérkezik Európába a Lidl Scan&Go
Hamarosan bevezetheti a Lidl a Scan&Go funkciót Európában, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >