EY: Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók – globális kutatás
Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/12/digitalizacio-1024x576.jpg)
A fogyasztóknak már közel a kétharmada (61%-a) attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát
Megnehezíti a kereskedők dolgát, hogy a vásárlók az elmúlt egy évben egyre kevésbé érzik biztonságban az adataikat. A fogyasztóknak már közel a kétharmada (61%-a) attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát, több mint felük (54%-ra) pedig tart tőle, hogy a cég, amellyel megosztja az információkat, kibertámadás áldozata lesz.
„Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell, hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke. Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az 50 fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat. Konkrét intézkedéseket kell tenniük kibervédelmi szintjük növelése érdekében”
– hangsúlyozta Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.
A válaszadók közül sokan örülnének, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő úgynevezett sütiktől (cookie) egyszer és mindenkorra megszabadulhatnának. Úgy vélik, hogy az online pénztárnál előre megadott személyes adatok (36%) a felhasználók mozgását nyomon követő honlapok (30%) és a böngészési, illetve vásárlási előzmények alapján személyre szabott hirdetések (22%) nagyban rontják a vásárlói élményt.
„A minőségi adat kulcsfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportokat releváns üzenetekkel és ajánlatokkal érjék el a vállalatok. Azt azonban egy vezető sem felejtheti el, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és automatikusan már nem sokan fogják megosztani a személyes adataikat. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok tudatosan edukálják és informálják mind a vevőiket, mind a belső dolgozóikat arra, hogy mit és miért tesznek az információkkal, hogyan védik azokat. Aki ugyanis ezt elhalasztja és képtelen lesz az ügyfelei igényeit kielégíteni, az villámgyorsan le fog maradni a kiélezett kereskedelmi versenyben”
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell…
Tovább olvasom >Digitális Forradalom a nyúlhústermelésben: sikeresen zárult a Tetrabbit és az Állatorvostudományi Egyetem innovatív projektje
A digitalizáció az élet minden területét átalakítja. Ma már mindenki…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Műanyagmentes július: szemléletformáló kampányt indított a SPAR
A SPAR Magyarország is csatlakozott a műanyagmentes júliushoz. Az egész…
Tovább olvasom >A fogyasztóknak kedvez a jótállás szabályainak változása
A kötelező jótállásra vonatkozó szabályok módosításával a fogyasztók újabb és…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >