EY: a magyar cégek növekvő külföldi szereplését mutatja a hazai felvásárlási piac
A hazai cégek külföldi ügyleteinek növekedése volt 2021-ben a magyar felvásárlási piac egyik újdonsága az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) értékelő tanulmánya szerint.

Növekszik a magyar cégek külföldi szerepe a felvásárlásokban
A nemzetközi tanácsadó cég kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: 2021-ben 132 tranzakciót hoztak nyilvánosságra Magyarországon összesen 4,64 milliárd dollár értékben. Az ügyletek száma 25 százalékos növekedést, míg együttes értékük 19 százaléknyi csökkenést mutat a 2020-ban összesen 5,69 milliárd dollárt eredményező 105 bejelentéshez képest.
Az elemzés szerint bár a magyar piacot 2021-ben is a belföldi tranzakciók határozták meg (40 százalék), de 2020-hoz képest szinte megduplázódott (30 százalék) a hazai cégek külföldi beruházásainak aránya.
„Évről évre egyre nő azoknak a tőkeerős hazai cégeknek a száma, amelyek külföldön tudnak terjeszkedni, pedig az elmúlt 10-20 évben alig néhány szereplő tudta meglépni ezt a szintet. Ez jól mutatja a magyar gazdaság erejét és a vállalkozók felkészültségét. Az ő támogatásukra, versenyképességük növelésére a jövőben is kiemelt figyelmet fogunk fordítani” – idézte a közlemény Paulovits Mártont, az EY vállalati felvásárlásokkal és akvizíciókkal foglalkozó területének igazgatóját.
A nyilvánosan közzétett, kifelé irányuló tranzakciók elsődleges célpontjainak Lengyelország (5 ügylet), Csehország (4 ügylet), valamint Horvátország, Hollandia és Szlovénia (országonként 3 ügylet) számított.
A magyar felvásárlási piacon tavaly is a technológia felvásárlások dominálták a piacot. A területen 18 tranzakciót tettek közzé, ezt követte az energia (13), a gyártás (13), a pénzügy (11 ügylet), az ingatlan (10 ügylet) és az egészségügyi szektor (7 ügylet).
A legaktívabb külföldi szereplőnek az amerikai, a svájci, a lengyel, a német és az osztrák cégek mutatkoztak a hazai M&A-piacon. Az előző évvel összhangban 2021-ben is a stratégiai befektetők voltak túlnyomó többségben Magyarországon, akiknek az aránya elérte a 81 százalékot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges intelligencia megbízhatóságáról – nemzetközi felmérés
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges…
Tovább olvasom >EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >