EY: a magyar cégek növekvő külföldi szereplését mutatja a hazai felvásárlási piac
A hazai cégek külföldi ügyleteinek növekedése volt 2021-ben a magyar felvásárlási piac egyik újdonsága az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) értékelő tanulmánya szerint.

Növekszik a magyar cégek külföldi szerepe a felvásárlásokban
A nemzetközi tanácsadó cég kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: 2021-ben 132 tranzakciót hoztak nyilvánosságra Magyarországon összesen 4,64 milliárd dollár értékben. Az ügyletek száma 25 százalékos növekedést, míg együttes értékük 19 százaléknyi csökkenést mutat a 2020-ban összesen 5,69 milliárd dollárt eredményező 105 bejelentéshez képest.
Az elemzés szerint bár a magyar piacot 2021-ben is a belföldi tranzakciók határozták meg (40 százalék), de 2020-hoz képest szinte megduplázódott (30 százalék) a hazai cégek külföldi beruházásainak aránya.
„Évről évre egyre nő azoknak a tőkeerős hazai cégeknek a száma, amelyek külföldön tudnak terjeszkedni, pedig az elmúlt 10-20 évben alig néhány szereplő tudta meglépni ezt a szintet. Ez jól mutatja a magyar gazdaság erejét és a vállalkozók felkészültségét. Az ő támogatásukra, versenyképességük növelésére a jövőben is kiemelt figyelmet fogunk fordítani” – idézte a közlemény Paulovits Mártont, az EY vállalati felvásárlásokkal és akvizíciókkal foglalkozó területének igazgatóját.
A nyilvánosan közzétett, kifelé irányuló tranzakciók elsődleges célpontjainak Lengyelország (5 ügylet), Csehország (4 ügylet), valamint Horvátország, Hollandia és Szlovénia (országonként 3 ügylet) számított.
A magyar felvásárlási piacon tavaly is a technológia felvásárlások dominálták a piacot. A területen 18 tranzakciót tettek közzé, ezt követte az energia (13), a gyártás (13), a pénzügy (11 ügylet), az ingatlan (10 ügylet) és az egészségügyi szektor (7 ügylet).
A legaktívabb külföldi szereplőnek az amerikai, a svájci, a lengyel, a német és az osztrák cégek mutatkoztak a hazai M&A-piacon. Az előző évvel összhangban 2021-ben is a stratégiai befektetők voltak túlnyomó többségben Magyarországon, akiknek az aránya elérte a 81 százalékot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EY: Már a magyar cégeket is mesterséges intelligenciával támadják
Idehaza is a vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált a mesterséges…
Tovább olvasom >EY-kutatás: a fogyasztói benyomásnak kulcsszerepe van az üzleti sikerben
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >NGM: kormány megőrzi a nyugdíjak vásárlóerejét, novemberben átlagosan 39 600 forint kiegészítő emelést kapnak a nyugdíjasok
A kormány elkötelezett amellett, hogy a nyugdíjasok számára stabil és…
Tovább olvasom >A foglalkoztatottsági adatok alapján Magyarország Európa élmezőnyéhez tartozik
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 februárjában közel 4,7…
Tovább olvasom >