Extraprofitadó, ársapka, beszállítói kihívások – Pálinkás Zsolt, a Tesco CEO-ja a jövőről beszélt

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 03. 29. 12:37

„Nekünk soha nem volt extraprofitunk. Ha abból indulunk ki, hogy az iparágnak átlag 2-5 százalék profitabilitása van, és ehhez 4,1 százalékos forgalomalapú elvonás társul, akkor ki lehet következtetni, hogy mekkora veszteséget okoz az extraprofot-adó a teljes profitra nézve. Ugyanakkor a törvényeket mindig betartjuk, így természetesen fizetjük ezt a pluszadóterhet is” – mondta el Pálinkás Zsolt az Indexnek adott friss interjújában.

Pálinkás Zsolt, Tesco

Pálinkás Zsolt
vezérigazgató
Tesco-Global

A kérdésre, hogy érez a Tesco extra törődést a kormánytól azért, mert a 2010 és 2012-es kiskereskedelmi adó kapcsán a luxemburgi bírósághoz fordult, elmondta:

„A teljes extraprofitadót és a kiskereskedelmi adók nagy részét a hét külföldi tulajdonban lévő áruházlánc állja, kb. 80 százalékát a teljes tehernek. Az extraprofitadónak ugyanakkor már a bevezetésekor is volt végdátuma, mi ezzel számolunk. Nem keresünk kiskapukat, hanem addig is a még hatékonyabb működésre fókuszálunk, remélve, hogy az extraprofitadó a bejelentett időpontban kivezetésre kerül”.

A szakember az Indexnek beszélt egyebek mellett

  • a kormányzati intézkedésekről, így az ársapkáról és az extraprofitadóról is,
  • az inflációról és az árképzési gyakorlatról,
  • a határ menti bevásárlóturizmusról,
  • az árfolyamkülönbség kockázatairól, ezért arról is, hogy kell-e tartani az olcsó dömpingimportárutól,
  • hogyan definiálja magát a hazai kiskereskedelmi piacon,
  • mik a terveik a hazai áruházlánccal.

Fontosnak tartotta leszögezni, hogy nem eladó a Tesco, és nem megy sehova.

 

Kapcsolódó cikkeink