Extraprofitadó, ársapka, beszállítói kihívások – Pálinkás Zsolt, a Tesco CEO-ja a jövőről beszélt
„Nekünk soha nem volt extraprofitunk. Ha abból indulunk ki, hogy az iparágnak átlag 2-5 százalék profitabilitása van, és ehhez 4,1 százalékos forgalomalapú elvonás társul, akkor ki lehet következtetni, hogy mekkora veszteséget okoz az extraprofot-adó a teljes profitra nézve. Ugyanakkor a törvényeket mindig betartjuk, így természetesen fizetjük ezt a pluszadóterhet is” – mondta el Pálinkás Zsolt az Indexnek adott friss interjújában.

Pálinkás Zsolt
vezérigazgató
Tesco-Global
A kérdésre, hogy érez a Tesco extra törődést a kormánytól azért, mert a 2010 és 2012-es kiskereskedelmi adó kapcsán a luxemburgi bírósághoz fordult, elmondta:
„A teljes extraprofitadót és a kiskereskedelmi adók nagy részét a hét külföldi tulajdonban lévő áruházlánc állja, kb. 80 százalékát a teljes tehernek. Az extraprofitadónak ugyanakkor már a bevezetésekor is volt végdátuma, mi ezzel számolunk. Nem keresünk kiskapukat, hanem addig is a még hatékonyabb működésre fókuszálunk, remélve, hogy az extraprofitadó a bejelentett időpontban kivezetésre kerül”.
A szakember az Indexnek beszélt egyebek mellett
- a kormányzati intézkedésekről, így az ársapkáról és az extraprofitadóról is,
- az inflációról és az árképzési gyakorlatról,
- a határ menti bevásárlóturizmusról,
- az árfolyamkülönbség kockázatairól, ezért arról is, hogy kell-e tartani az olcsó dömpingimportárutól,
- hogyan definiálja magát a hazai kiskereskedelmi piacon,
- mik a terveik a hazai áruházlánccal.
Fontosnak tartotta leszögezni, hogy nem eladó a Tesco, és nem megy sehova.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Árrésstop 30 alapvető élelmiszerre: így próbálja kordában tartani az inflációt a kormány
A magyar kormány újabb árkorlátozó intézkedést jelentett be az élelmiszerpiacon.…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mintegy 1,4 milliárd forintból modernizálta három áruházát a SPAR Magyarország
Márciusban három megújult SPAR-szupermarketet is birtokba vehettek a vásárlók: a…
Tovább olvasom >K&H: 100 ezer forint alatt vagy 2 millió felett
A fiataloknak átlagosan 669 ezer forint tartaléka van, a részletes…
Tovább olvasom >Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre
A Carlsberg hosszú távú partnerségi megállapodást írt alá az Európai…
Tovább olvasom >