Exportkonferencia a határokon túli vállalkozásoknak
A Magyar Nemzeti Kereskedőház év végén első alkalommal szervezte meg a határon túli magyar vállalkozások képzését és átfogó tájékoztatását célzó Exportkonferenciáját. A székelyföldi eseményen több mint félszáz erdélyi magyar vállalkozó vett részt, akik tudáshoz, exportpiaci orientációhoz és élő kapcsolatrendszerhez juthattak a konferencia külpiaci szakértőitől.
Tekintettel arra, hogy Románia az Európai Unió egyik legdinamikusabban fejlődő országa, egyben potenciális célpiaca a magyar vállalkozásoknak, a Kereskedőház öt irodát nyitott Erdélyben. A legnagyobb magyar közösség Székelyföldön él, melynek két gazdasági központja Székelyudvarhely és Csíkszereda. Az MNKH székelyudvarhelyi regionális irodája közel 500, a vonzáskörzetében működő magyar vállalkozással áll napi kapcsolatban. A helyi cégek részéről a legnagyobb igény információra, üzleti partnerek és konkrét üzleti lehetőségek felkutatására, valamint a megfelelő gyakorlati ismeretek megszerzésére van.
– A Magyar Nemzeti Kereskedőház kiemelt célja a határokon átívelő magyar–magyar gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok még szorosabbá fűzése. A most induló határon túli Exportkonferencia pedig jelentős mértékben hozzájárul az üzleti kapcsolatok kialakításához, erősítéséhez, hiszen nemcsak tudást, de élő kapcsolatrendszert is átadunk a vállalkozásoknak – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
A csíkszeredai Exportkonferencia tervezetten egy programsorozattá válik
2017-re.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: Olaszország az ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak
A következő időszak egyik legfontosabb feladata az európai gazdasági versenyképesség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >