Exportkonferencia a határokon túli vállalkozásoknak
A Magyar Nemzeti Kereskedőház év végén első alkalommal szervezte meg a határon túli magyar vállalkozások képzését és átfogó tájékoztatását célzó Exportkonferenciáját. A székelyföldi eseményen több mint félszáz erdélyi magyar vállalkozó vett részt, akik tudáshoz, exportpiaci orientációhoz és élő kapcsolatrendszerhez juthattak a konferencia külpiaci szakértőitől.
Tekintettel arra, hogy Románia az Európai Unió egyik legdinamikusabban fejlődő országa, egyben potenciális célpiaca a magyar vállalkozásoknak, a Kereskedőház öt irodát nyitott Erdélyben. A legnagyobb magyar közösség Székelyföldön él, melynek két gazdasági központja Székelyudvarhely és Csíkszereda. Az MNKH székelyudvarhelyi regionális irodája közel 500, a vonzáskörzetében működő magyar vállalkozással áll napi kapcsolatban. A helyi cégek részéről a legnagyobb igény információra, üzleti partnerek és konkrét üzleti lehetőségek felkutatására, valamint a megfelelő gyakorlati ismeretek megszerzésére van.
– A Magyar Nemzeti Kereskedőház kiemelt célja a határokon átívelő magyar–magyar gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok még szorosabbá fűzése. A most induló határon túli Exportkonferencia pedig jelentős mértékben hozzájárul az üzleti kapcsolatok kialakításához, erősítéséhez, hiszen nemcsak tudást, de élő kapcsolatrendszert is átadunk a vállalkozásoknak – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
A csíkszeredai Exportkonferencia tervezetten egy programsorozattá válik
2017-re.
Kapcsolódó cikkeink
Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >