Export Expressz: komplex szakmai program hozza lendületbe a hazai KKV-k exportját
Három pillérre épülő szakmai programot indít el a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a hazai kis- és középvállalkozások exportjának bővítése érdekében. A szervezet a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt fektet a magas hozzáadott értékű magyar termékek és szolgáltatások nemzetközi piacszerzésére, illetve a hazai innovatív vállalkozások, startupok külpiacra juttatása is kiemelt figyelmet kap. Új elemként jelenik meg továbbá a határainkon kívül élő magyarok üzleti kapcsolatrendszerének erőteljesebb kiaknázása is.
A teljes exportfolyamatot végigkísérő egyablakos szolgáltatáscsomaggal segíti az MNKH a magyar kis- és középvállalkozásokat exporttevékenységük fejlesztésében. Az állandóan változó nemzetközi piaci környezetre válaszul a Kereskedőház az Export Expressz program keretében új stratégiai elemekkel bővíti tevékenységét.
Zászlóshajó cégek nyitnak utat a magyar exportnak
Az MNKH 2013-as megalapítása óta kiterjedt nemzetközi üzleti kapcsolatrendszert épített fel, mely kiváló alap a magyar KKV-k helyzetbe hozására a külpiacokon. Az új szakmai program egyik legfontosabb eleme, hogy a Kereskedőház, a folyamatosan beérkező külpiaci igények kielégítése mellett, intenzíven próbál piacot szerezni a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító KKV-knak. Ennek keretében hangsúlyosan a legpiacképesebb iparágakból 20-30 már sikeres exportőr termékeinek illetve szolgáltatásainak keres értékesítési lehetőségeket, melyek zászlóshajóként nyithatnak utat további magyar cégek számára a külpiacokon. A Magyar Nemzeti Kereskedőház a prémium minőségű hazai élelmiszerek és magas hozzáadott értékű kézműves termékek exportjának erősítése érdekében létrehozta az Áldomás nevű ernyőmárkát is.
Az innováció a legértékesebb exportcikkünk
A Kereskedőház induló szakmai programjának másik fontos pillére az innovatív vállalkozások, illetve startupok külpiacra segítése. Hazánk számos területen – pl. egészségügy és biotechnológia, ICT, gépgyártás, mérnöki szolgáltatások stb. – rendelkezik nemzetközileg is versenyképes szakértelemmel, termékekkel, szolgáltatásokkal, melyek Magyarország legversenyképesebb exportcikkei lehetnek. Az MNKH ezért egy külön szervezeti egységet hozott létre, melynek dedikált feladata, hogy felkutassa az innovatív termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar KKV-kat és elősegítse azok exporttevékenységét, külpiacra jutását, illetve a magyar tudás és szakértelem kivitelét. A Kereskedőház ezen felül elindítja startup programját, melynek célja, hogy támogassa az ígéretes hazai startupok érvényesülését a nemzetközi piacokon, a programra október közepén kell jelentkezni.
Határon túli segítség a magyar cégeknek
Az MNKH programjának harmadik eleme a határainkon kívül élő honfitársainkkal való együttműködés kiszélesítését és elmélyítését célozza annak érdekében, hogy az üzleti kapcsolati hálójuk révén hozzájáruljanak a hazai KKV-k exporttevékenységének bővüléséhez. Ezért a Kereskedőház aktívan keresi a potenciális partnereket a külpiacokon, illetve szívesen fogadja az ilyen irányú megkereséseket is.
„A Magyar Nemzeti Kereskedőház már több mint 3000 magyar kis- és középvállalkozással alakított ki partneri viszonyt és továbbra is folyamatosan keressük az együttműködés lehetőségét az exportképes cégekkel. Induló szakmai programunk célja, hogy a rendkívül erős nemzetközi versenyben olyan új, innovatív eszközökkel bővítsük a tevékenységünket, melyek révén még hatékonyabban, még több hazai vállalkozás folytathat sikeres exporttevékenységet, ezzel növelve az ország gazdaságának motorját jelentő KKV szektor teljesítményét” – hívta fel a figyelmet Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >