Export Expressz kkv-programot indított a kereskedőház
Export Expressz néven a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) exportjának segítésére három pillérre épülő új szakmai komplex programot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) – jelentette be Ducsai-Oláh Zsanett, a társaság vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Elmondta: a programban a kis- és középvállalkozások magas hozzáadott értékű termékeiből, szolgáltatásaiból külpiaci kínálatot állítanak össze, ezek a külpiacon bizonyítva zászlóshajóként utat nyithatnak további magyar cégek számára, kiemelt figyelmet kapnak a innovatív startup cégek, illetve segítik a határon túli magyar és az anyaország cégei közötti együttműködést.
Hozzátette: a korábbi programokra, eszközökre építve az új programmal még szélesebb lehetőséget nyújtanak a magyar kkv-nak a külpiaci jutáshoz.
Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy az Export Expressz programban exportorientált stratégiát valósítanak meg, a legpiacképesebb iparágakban 20-30 már eddig is sikeres exportőrt további lehetőséghez segítik, ezek a cégek pedig zászlóshajóként utat nyitnak, magukkal viszik a többi magyar céget. A programban a kiváló magyar élelmiszerek külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet, amely a programhoz kapcsolódó magyar élelmiszeripar termékek egységes megjelenítését szolgálja.
A nemzetközileg is versenyképes technológiákat, vállalkozásokat is felkarolják – ismertette a programot a vezérigazgató, kiemelve, hogy október 15-étől a kereskedőház tematikus weboldalán jelezhetik a projektgazdák külpiaci szándékukat. A vezérigazgató szerint a Magyarországon születő technológiákkal már eddig is lehetett külpiacon jelentkező problémákat megoldani.
Ducsai-Oláh Zsanett szólt arról, hogy a programban építenek a magyar származású külpiacon sikeres üzletemberekre is, akik kapcsolataik, gazdasági súlyuk révén segítenének az anyaország cégeinek. A programban felhívást tesznek közzé a nagykövetségeken, a kereskedelmi hálózaton, hogy újabb magyar származású üzleti partnerekkel bővüljön a hálózat – tette hozzá a vezérigazgató, aki szerint a program három eleme külön-külön is megállja a helyét, de egymást erősítve még hatékonyabb lehet.
A sajtótájékoztatón Klimovitsky Szabó Szilvia, a kereskedőház partnere elmondta, hogy Kaliforminában él, alelnöke a magyar-amerikai kereskedelmi kamarának, befektetési vállalkozást vezet, kapcsolati hálózatát felajánlotta a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak,
Hrivnák Tünde, a By Me divatmárka tulajdonosa és tervezője elmondta, hogy sikeresen juttatta külpiacra prémium kollekcióját, amely magyar népi motívumot – kalocsai, matyó – használ, autentikus, professzionális kézi hímzéseket alkalmaz.
Bokrosi Máté, a Zador Fine Bar szappan márka név tulajdonosa kiemelte, hogy a kereskedőházzal közösen lépett külpiacra, tavaly Dubaiban és Moszkvában mutatta be termékeit, a helyi engedélyezést a kereskedőház képviselete nélkül nehéz lett volna megszerezni, jelenleg 8 országban értékesítenek.
Antal Csaba, a Velo-track kerékpárnyomkövető termék ötletgazdája elmondta, hogy egy éves IT-cégként a kereskedőház izraeli kiállításon való részvételi lehetőségére jelentkeztek, és mutatathatták be terméküket, amely iránt jelentős az érdeklődés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >