Évi egymilliárd csomag szalvéta
Hárommilliárd forintot meghaladó piac jellemzi a szalvéta kategóriát. Értékben valamelyest visszaesett az eladás, 3%-kal csökkent 2017. szeptember és 2018. augusztus között a megelőző hasonló időszakhoz képest a Nielsen által auditált adatok szerint.
Mennyiségben is csökkenést látunk (–8%), azonban így is az éves forgalom egymilliárd csomagot meghaladó mennyiséget eredményezett.
A csatornák tekintetében elmondható, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben fogy az eladott szalvéták kétharmada. A drogériák részesedése is számottevő, 15%.
Legjobban az egyrétegű szalvéták fogynak: több mint kétharmad a részesedésük, kiszerelés tekintetében pedig a 41–60 darabos termékek a legnépszerűbbek, egyharmad szeletet hasítanak ki az összforgalomból, emellett a 10–20 darabos kiszerelés is jelentősen fogy, egyötöd részt visz el az összes eladásból.
A kereskedelmi márkák pozíciója javult, értékben mért piaci részesedésük 38-ról 39 százalékra nőtt, de még továbbra is a gyártói márkák dominálnak.
Kapcsolódó cikkeink
Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >