Évi egymilliárd csomag szalvéta

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 11. 20. 12:13

Rhorer Dávid
ügyfélkapcsolati vezető
Nielsen

Hárommilliárd forintot meghaladó piac jellemzi a szalvéta kategóriát. Értékben valamelyest visszaesett az eladás, 3%-kal csökkent 2017. szeptember és 2018. augusztus között a megelőző hasonló időszakhoz képest a Nielsen által auditált adatok szerint.

Mennyiségben is csökkenést látunk (–8%), azonban így is az éves forgalom egymilliárd csomagot meghaladó mennyiséget eredményezett.

A csatornák tekintetében elmondható, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben fogy az eladott szalvéták kétharmada. A drogériák részesedése is számottevő, 15%.

Legjobban az egyrétegű szalvéták fogynak: több mint kétharmad a részesedésük, kiszerelés tekintetében pedig a 41–60 darabos termékek a legnépszerűbbek, egyharmad szeletet hasítanak ki az összforgalomból, emellett a 10–20 darabos kiszerelés is jelentősen fogy, egyötöd részt visz el az összes eladásból.

A kereskedelmi márkák pozíciója javult, értékben mért piaci részesedésük 38-ról 39 százalékra nőtt, de még továbbra is a gyártói márkák dominálnak.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink