Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 09. 12. 11:31

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg. Az Expo célja – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben. Az elmúlt öt év során a vállalat 31 millió palack bort juttatott el a külpiacokra több mint 13 milliárd forint értékben és 2019-re Magyarország legnagyobb borexportőrévé lépett elő. A miniszterhelyettes az eredményeket összegezve kiemelte, hogy ezen tevékenységével a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban.


A Lidl Magyarország 2014-ben, „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével elősegítse a palackos borok külpiacra jutását, ezáltal támogassa a hazai bortermelőket, élénkítse a magyar gazdaságot. A rendezvénysorozat elindítása óta jelentősen bővült a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, és külföldre 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese a Lidl Wine Expo Hungary megnyitóján kiemelte: „A Lidl olyan segítséget nyújt az egész magyar borágazatnak, ami példanélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban. Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a Lidl tesz Magyarországért.” Továbbá hozzátette: „Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő, mint amilyen a Lidl is, felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.”

Az idei év során 7 hazai borrégió, 21 borvidékének 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, akik ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

„A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palack bort 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy a Lidl Magyarország a legnagyobb borexportőrré vált hazánkban. A Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és ezáltal a külpiacra lépésre, amely biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít számukra. Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása. – hangsúlyozta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.

A borok mellett magyar beszállítók élelmiszerei is helyet kaptak az Expón, így a Lidl külföldi képviselői megkóstolhatták például a hazai libamájast, szárazkolbászt, gulyáskrémet és a túródesszertet. A kóstolás eredményeképp várhatóan a magyar ételek, magyar ízek még több külföldi áruházban jelennek meg majd.

Kapcsolódó cikkeink