Évi 20 milliárd kapszula kávé? igen!
Becslések szerint évente 20 milliárd kapszulát használnak a világon összesen, amelyekből mintegy 14 milliárdot a Nespresso értékesít.
A The Guardian tavalyi cikke szerint az Egyesült Királyságban például naponta több mint 95 millió csésze kávét isznak, az egyszeri használatra alkalmas kávékapszulák pedig komoly kihívást jelentenek környezetvédelmi szempontból. A kapszulák esetében ugyanis akár 500 év is szükséges lehet ahhoz, hogy teljesen lebomoljanak.
A kapszulák gyakran műanyag, fólia és alumínium keverékéből vannak, így az újrahasznosításuk a nehézkes lehet. Mivel a műanyagszennyezés a világon mindenhol hatalmas problémát jelent, így már több kapszulás kávét gyártó cég lépett. A Nestlé Magyarországon márciusban indított kapszulagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert, a Nescafé Dolce Gusto kapszuláit egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le a vásárlók, a cég pedig dolgozik azon is, hogy a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak.
A Nespresso Magyarországon 2012 óta gyűjti a használt alumíniumkapszulákat, ezeket az üzletekben is le lehet adni, illetve 2017 óta a futárszolgálat is összegyűjti a kiürült kapszulákat az új megrendelések teljesítésekor.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban drágább lett a kávé
Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a…
Tovább olvasom >Soha nem látott magasságban a kávé ára
2024 decemberének elején a nemzetközi piacon rekordszintre emelkedett a kávé…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >