Évi 20 milliárd kapszula kávé? igen!
Becslések szerint évente 20 milliárd kapszulát használnak a világon összesen, amelyekből mintegy 14 milliárdot a Nespresso értékesít.
A The Guardian tavalyi cikke szerint az Egyesült Királyságban például naponta több mint 95 millió csésze kávét isznak, az egyszeri használatra alkalmas kávékapszulák pedig komoly kihívást jelentenek környezetvédelmi szempontból. A kapszulák esetében ugyanis akár 500 év is szükséges lehet ahhoz, hogy teljesen lebomoljanak.
A kapszulák gyakran műanyag, fólia és alumínium keverékéből vannak, így az újrahasznosításuk a nehézkes lehet. Mivel a műanyagszennyezés a világon mindenhol hatalmas problémát jelent, így már több kapszulás kávét gyártó cég lépett. A Nestlé Magyarországon márciusban indított kapszulagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert, a Nescafé Dolce Gusto kapszuláit egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le a vásárlók, a cég pedig dolgozik azon is, hogy a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak.
A Nespresso Magyarországon 2012 óta gyűjti a használt alumíniumkapszulákat, ezeket az üzletekben is le lehet adni, illetve 2017 óta a futárszolgálat is összegyűjti a kiürült kapszulákat az új megrendelések teljesítésekor.
Kapcsolódó cikkeink
Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >KávéBár Bazár rekordszámú kiállítóval
Rekordszámú kiállító érkezik a 15. KávéBár Bazárra, amely a kóstolók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >