Évi 13 milliárd forint felett az öblítő
Az öblítő a vegyiáru-választékban különösen fontos; a Nielsen által mért 60 vegyiáru-kategória közül a hatodik legnagyobb forgalmat éri el. Piacmérete 2007. november–2008. októberben az előző évhez képest némi bővüléssel meghaladja a 13 milliárd forintot. A mennyiségi eladások stabilan 36 millió litert körül mozognak.Az öblítő piacát már a koncentrátumok uralják: mennyiségben 89, értékben 97 százalék jutott rájuk a forgalomból 2007. november–2008. októberben. A növekedés mértéke 2, illetve 1 százalékpont az előző évhez képest. Ennek következtében a nem hígítandó szegmens iránti kereslet kisebb lett: mennyiségben 11, értékben 3 százalék. A hígítandó piaci részesedése 0,5 százalék alatt marad, mind mennyiségben, mind értékben.
Az öblítőkategórián belül a kereskedelmi márkák erősödni tudtak az előző évihez képest, de két évvel ezelőtti részesedésüket nem tudták visszanyerni. Részesedésük a mennyiségben mért eladásokból 16 százalék volt 2007. november–2008. októberben, szemben a két évvel előbbi 21 százalékkal.
A fogyasztói átlagárak stabilak maradtak: egy liter öblítő legutóbb szeptember–októberben átlagosan 365 forintba került, egy évvel előtte pedig 359 forintba.
Öblítő – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a kereskedelmi márkák részesedése, százalékban
2005. XI– 2006. XI– 2007. XI–
2006. X: 2007. X. 2008. X.
20,8 15,8 16,4
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >