Éves piacuk közel 17 milliárd forint
Együttesen a majonéz, ketchup és mustár kiskereskedelmi forgalma közel 17 milliárd forint, 2013. december–2014. november között. Ez 4 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Stabil a majonéz gyártói márkáinak pozíciója
A majonéz kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot a legutóbbi kumulált év során. Mind értéket, mind mennyiséget tekintve 4 százalékos növekedést regisztráltunk 2013. december – 2014. novemberben, az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Az eladáshelyek súlya két csatornában változott. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek – értékben mért – piaci részaránya 1 százalékponttal, 36 százalékra csökkent. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek mutatója 38-ról 39 százalékra emelkedett.
A gyártói márkák pozíciója stabil. Érték szempontjából több mint 70 százalék jutott rájuk az első félévben tavaly is, 2013-ban és 2012-ben is.
Ketchup: kiemelkedően koncentrált kereskedelem
A tizenkét havi piac meghaladja az 5 milliárd forintot, ketchupnél. Ez értékben plusz 5, mennyiségben pedig plusz 3 százalékot jelent, egyik kumulált évről a másikra.
Itt a 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre jut a boltok bevételének 40 százaléka, a legutóbbi tíz hónap során. A mutató 2 százalékponttal kisebb az előző hasonló időszakénál.
A 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése 36 százalékról 37-re nőtt. Azonkívül emelkedett az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatója is, 4 százalékról 5-re.
Itt is stabil a gyártói márkák részaránya: értékben ugyanúgy 71 százalék tavaly az első félévben, mint tavalyelőtt.
Négymilliárd forint felett a mustár éves piaca
A három kategória közül a mustár értékesítése a legkevésbé koncentrált. Tizenkét havi, mintegy 4 milliárd forintos bevételéből a 400 négyzetméteresnél nagyobb egységekre 70 százalék jutott, 2013. december – 2014. november között; 2 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi hasonló periódus során. Ezzel egy időben 1-1 százalékponttal emelkedett a 401–2500, és a 201–400 négyzetméter közötti csatorna mutatója.
Érték szempontjából 4, mennyiséget tekintve 5 százalékkal emelkedett a mustár bolti forgalma, a legutóbbi két kumulált év összehasonlításában.
A gyártói márkák – értékben mért – piaci részesedése a tavalyelőtti első félévi 76 százalékról tavaly az első félévben 75-re változott.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >