Éves piac: 4 milliárd forinthoz közeledik
Főleg az időjárás alakulásától függ a rovarirtó és -riasztó termékek forgalma az élelmiszer- és a vegyiáru-kiskereskedelemben. Amikor száraz a nyár, akkor kevesebb szúnyog és más rovar ellen kell védekezni. Ez magyarázza, hogy miért ingadozik a kereslet, és vele a rovarirtó bolti eladása.
Például a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe 2010-ben majdnem kétszer akkora forgalmat regisztrált, mint az utána következő két évben. Aztán 2013. május – 2014. április között újra nőtt a bolti eladás; mennyiség szempontjából 17, értéket tekintve pedig 12 százalékkal, az előző kumulált évhez képest.
A tavalyi változékony nyár úgy befolyásolta a trendeket, hogy 2014-ben a kategória kiskereskedelmi forgalma egyaránt 3 százalékkal bővült, 2013-hoz képest. Az éves piac mérete közeledik a 4 milliárd forinthoz.
Nagyobb lett a forgalom, és vele együtt csökkent a koncentráció mértéke. A hipermarket és a drogéria együttes piaci részesedése tavaly 64 százalékot ért el az értékben mért eladásból; 3 százalékponttal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Dominálnak a gyártói márkák; a tavalyelőtti 99 százalék után múlt évben 98 százalékkal részesedtek a rovarirtók és -riasztók teljes bolti forgalmából.
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elboronáljuk – A nap videója
De nem is akárhogyan! Fantasztikus ötlet – emberi kreativitás, AI-segítség…
Tovább olvasom >Quadratisch, demokratisch, gut – A nap képe
Menj szavazni – üzeni egy demokratikus csokoládé. Hétfő reggel már…
Tovább olvasom >