Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven belül átlagosan 39 különböző kereskedőnél vásárolnak, beleértve a fizikai boltokat és az online platformokat is.
Az adatok alapján az úgynevezett omnichannel vásárlók – akik mindkét csatornát használják – közel kétszer annyit költenek, mint azok, akik csak az egyiket – számolt be a kutatás megállapításairól a Chain Store Age.
A gazdasági bizonytalanság közepette a fogyasztói magatartás is átalakul: míg az alacsonyabb jövedelmű háztartások egyre gyakrabban keresik fel a diszkont- és dollárboltokat, addig a tehetősebb vásárlók a tagsági (club) üzletekben és az e-kereskedelemben növelik kiadásaikat. A vásárlók az Egyesült Államokban általában gyakrabban járnak boltba, de kevesebb termékkategóriára koncentrálnak – derül ki a jelentésből.
A jelentés szerint az „apró luxusok” – például prémium kávék, minőségi illatgyertyák vagy presztízs szépségápolási cikkek – fontos szerepet kapnak a mindennapi vásárlásban, mivel az emberek kis örömökre költenek, amikor a nagyobb kiadásokkal óvatosabbak. A gyors és kényelmes ételkészítési megoldások – mint például a légsütő használata – egyre népszerűbbek, különösen ebéd- és vacsoraidőben.
Felfutóban van az „italalapú nassolás” is: a funkcionális és energiaitalok növekedése mind a kiskereskedelemben, mind a vendéglátásban érezhető. Ehhez kapcsolódóan a hordozható italos palackok értékesítése immár második éve kétszámjegyű növekedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >