Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven belül átlagosan 39 különböző kereskedőnél vásárolnak, beleértve a fizikai boltokat és az online platformokat is.
Az adatok alapján az úgynevezett omnichannel vásárlók – akik mindkét csatornát használják – közel kétszer annyit költenek, mint azok, akik csak az egyiket – számolt be a kutatás megállapításairól a Chain Store Age.
A gazdasági bizonytalanság közepette a fogyasztói magatartás is átalakul: míg az alacsonyabb jövedelmű háztartások egyre gyakrabban keresik fel a diszkont- és dollárboltokat, addig a tehetősebb vásárlók a tagsági (club) üzletekben és az e-kereskedelemben növelik kiadásaikat. A vásárlók az Egyesült Államokban általában gyakrabban járnak boltba, de kevesebb termékkategóriára koncentrálnak – derül ki a jelentésből.
A jelentés szerint az „apró luxusok” – például prémium kávék, minőségi illatgyertyák vagy presztízs szépségápolási cikkek – fontos szerepet kapnak a mindennapi vásárlásban, mivel az emberek kis örömökre költenek, amikor a nagyobb kiadásokkal óvatosabbak. A gyors és kényelmes ételkészítési megoldások – mint például a légsütő használata – egyre népszerűbbek, különösen ebéd- és vacsoraidőben.
Felfutóban van az „italalapú nassolás” is: a funkcionális és energiaitalok növekedése mind a kiskereskedelemben, mind a vendéglátásban érezhető. Ehhez kapcsolódóan a hordozható italos palackok értékesítése immár második éve kétszámjegyű növekedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >A kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >