Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 30. 09:29

A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven belül átlagosan 39 különböző kereskedőnél vásárolnak, beleértve a fizikai boltokat és az online platformokat is.

Az adatok alapján az úgynevezett omnichannel vásárlók – akik mindkét csatornát használják – közel kétszer annyit költenek, mint azok, akik csak az egyiket – számolt be a kutatás megállapításairól a Chain Store Age.

A gazdasági bizonytalanság közepette a fogyasztói magatartás is átalakul: míg az alacsonyabb jövedelmű háztartások egyre gyakrabban keresik fel a diszkont- és dollárboltokat, addig a tehetősebb vásárlók a tagsági (club) üzletekben és az e-kereskedelemben növelik kiadásaikat. A vásárlók az Egyesült Államokban általában gyakrabban járnak boltba, de kevesebb termékkategóriára koncentrálnak – derül ki a jelentésből.

A jelentés szerint az „apró luxusok” – például prémium kávék, minőségi illatgyertyák vagy presztízs szépségápolási cikkek – fontos szerepet kapnak a mindennapi vásárlásban, mivel az emberek kis örömökre költenek, amikor a nagyobb kiadásokkal óvatosabbak. A gyors és kényelmes ételkészítési megoldások – mint például a légsütő használata – egyre népszerűbbek, különösen ebéd- és vacsoraidőben.

Felfutóban van az „italalapú nassolás” is: a funkcionális és energiaitalok növekedése mind a kiskereskedelemben, mind a vendéglátásban érezhető. Ehhez kapcsolódóan a hordozható italos palackok értékesítése immár második éve kétszámjegyű növekedést mutat.

Kapcsolódó cikkeink