Évente félmillióan veszítik el munkájukat a divatcikkek hamisítása miatt
Évente több mint félmillióan veszítik el munkájukat a divatcikkek hamisítása miatt, és mintegy 13 ezer milliárd forintnyi kárt okoz a hamisított divatcikkek forgalmazása az Európai Unióban – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) közleményében, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-hez.
A tájékoztatás szerint az uniós országok közül leginkább a fejlett divatiparral rendelkező Olaszország és az Egyesült Királyság gazdaságát sújtja a divattermékek nemzetközi bűnszervezetek által irányított hamisítása.
A Belső Piaci Harmonizációs Hivatal (OHIM) legfrissebb jelentése szerint a divatcikkek éves 275 milliárd eurós (85 ezer milliárd forintos) teljes forgalmának mintegy 10 százalékát teszik ki a hamis divattermékek, ruhák, cipők, sálak, nyakkendők, övek, kesztyűk. A divattermékeket előállító és forgalmazó szektorban 647 ezer vállalkozásában 3,8 millióan dolgoznak, a cégek majdnem fele Olaszországban működik.
Az OHIM jelentésének készítői rámutattak: a nemzetközi bűnszervezetek által irányított termelés és értékesítés évente mintegy 43,3 milliárd eurós (mintegy 13,4 ezer milliárd forintos) kárt okoz az unió gazdaságának, és körülbelül 518 ezer munkahely megszűnéséért felelős. Az OHIM becslése szerint a 28 uniós tagállam csak a divattermékek hamisítása miatt 8 milliárd euró (mintegy 2500 milliárd forintnyi) adó- és járulékbevételtől esik el.
Olaszországban évi 4,5 milliárd eurós közvetlen kárt okoz a hamisítás, valamint közvetlenül évi 50 ezer, közvetve 80 ezer állás megszűnéséért felelős. Az Egyesült Királyságban ugyanez a kár 3,6 milliárd eurónyi, illetve 40 ezer munkahely a veszteség. Nem sokkal marad le a Franciaország és Németország sem a listán: mindkét országban egyenként évi 3,5 milliárd eurós közvetlen kárral lehet számolni a divattermékek hamisítása miatt – olvasható a HENT közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >