Évente átlagosan 9 liter ásványvizet iszik meg egy háztartás
A háztartások 2007-ben 15 százalékkal több ásványvizet vásároltak, mintegy 20 százalékkal többet költve a kategóriára mint 2006-ban, a GfK Hungária háztartások fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai szerint. Az ásványvizet fogyasztó háztartások aránya évről évre növekszik: míg 2003-ban 79 százalékuk vett az év során legalább egyszer ásványvizet, addig 2007-ben 86 százalékuk. A vásárlói hatókör bővülése mellett a piac pozitív változásához 2007-ben a vásárlási gyakoriság, illetve az egy vásárlásra jutó átlagos mennyiség növekedése – 8,3 literről 9 literre – is hozzájárult. A háztartások által megvásárolt ásványvíz értéke alapján a piac közel kétharmada (69 százaléka) a szénsavas, illetve enyhén szénsavas kategóriába tartozik. A szénsavmentes ásványvizek iránt azonban fokozatosan növekedett a kereslet az elmúlt évek során. A gyógyvizek 2007-ben a korábbiaknál nagyobb mennyiségben jelentek meg a piacon, és az ásványvizek értékalapú forgalmának 2,7 százalékát adták.
A fogyasztókat vizsgálva elmondható, hogy minél idősebb a háztartást vezető háziasszony, annál valószínűbb, hogy a háztartás vásárol ásványvizet. A fiatalabb háztartások esetében viszont magasabb az egyéb üdítőitalok, például a gyümölcslevek vásárlási aránya.
Ízesített ásványvizet a fiatal háztartások vásárolnak legnagyobb arányban: az általuk megvásárolt mennyiség csaknem 5 százaléka ilyen, míg az idősebb korosztályoknál ez az arány 3 százalék alatt marad (a 60 év feletti háztartások csaknem kizárólag natúr ásványvizet vásárolnak).
A szénsavas ásványvizek népszerűbbek az idősebb háztartásokban, míg a szénsavmentes ásványvizeknek a fiatalok közt van nagyobb részesedése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >