Évente 9%-kal bővülhet az európai e-kereskedelem
A GlobalData új kutatási jelentése szerint az európai e-kereskedelmi piac mérete 2027-re várhatóan eléri az 1,5 billió dollárt, ami átlagosan évi 9%-os növekedési ütemet jelent.
A GlobalData által 9,5%-ra becsült európai növekedés kissé elmarad ettől. Az adat- és elemző cég előrejelzése szerint a globális e-kereskedelmi kiadások 2027-ben elérik a 9,3 billió dollárt, szemben a 2022-es 5,9 billió dollárral. Ez alig valamivel kevesebb mint 60%-os növekedést jelent öt év alatt.
A pandémia szerepe
Az elmúlt években az e-kereskedelmi költések éves növekedése ennél nagyobb – 2016 és 2022 között 15% – volt. Az online költések ebben az időszakban 2,5 billió dollárról a fent említett 5,9 billió dollárra nőttek. A GlobalData ezt a jelentős növekedést részben a Covid-19-nek tulajdonítja, megállapítva:
– A Covid-19 döntő tényező volt ebben a növekedésben, mivel a világjárvány miatti lezárások felgyorsították az online vásárlásra való átállást.
Az e-kereskedelem mint szolgáltatás
A növekedés azonban még messze nem ért véget, amint azt a GlobalData új előrejelzése is mutatja. A vállalat magyarázata szerint:
– A globális e-kereskedelmi piacot az e-kereskedelmi szolgáltatást nyújtó vállalatok demokratizálják: a Shopify, és az olyan piacterek, mint az Amazon és az Alibaba lehetővé teszik, hogy bárki kereskedővé váljon.
– Ezzel együtt a továbbfejlesztett technológia, az új szállítási szolgáltatások és az internet szélesebb körű elterjedése hozzájárul ahhoz, hogy az e-kereskedelmi tranzakciók globális értéke 2027-re elérje a 9,3 billió dollárt – véli a GlobalData.
Földrajzi egyenlőtlenségek
A GlobalData szerint 2027-ben az USA és Kína várhatóan az e-kereskedelmi iparág értékének több mint felét adja majd, de Európában is számottevő növekedést vár. A cég szerint azonban a feltörekvő piacokat sem szabad figyelmen kívül hagyni, ahol India az egyik kiemelkedő szereplő a maga 2027-ig előrejelzett 23%-os átlagos éves növekedési rátájával.
Kapcsolódó cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >