Évente 1,8 milliárd fontba kerül a palackvisszaváltó projekt a brit kiskereskedőknek
A British Retail Consortium számításai szerint a kormány nettó zéró palack-újrahasznosítási rendszere évente legalább 1,8 milliárd fontba kerülhet a kiskereskedőknek.
Az iparági elemzés szerint a betétdíjas visszaváltási rendszer (DRS) a kiskereskedőknek tízszer annyiba fog kerülni, mint amennyiről a tisztviselők korábban hírt adtak, és a költségek nagy részét valószínűleg a fogyasztókra hárítják át a magasabb árakon keresztül – írja a The Telegraph.
A brit kormány hivatalos hatásvizsgálata a DRS-ről 2019-ben évi 171 millió fontra becsülte az éves költségeket, míg a BRC elemzői 2025-től legalább évi 1,8 milliárd fontra számítanak.
A BRC szerint a kormánynak „újra kellene gondolnia” és el kellene halasztania a terveket, hogy „megakadályozza egy szükségtelenül bonyolult és költséges rendszer bevezetését”.
A DRS keretében 20 pennys díjat vetnének ki a palackokra és dobozokra, amelyet a fogyasztók azok visszavitelekor visszaigényelhetnének, hogy ezzel drasztikusan csökkentsék a hulladék mennyiségét Angliában.
Skóciában eredetileg 2024. március 1-jén kellett volna elindulnia a rendszernek, de ezt legalább 2025 októberéig elhalasztották, miután az iparág vezetői figyelmeztették a skót minisztereket, hogy Westminster támogatása nélkül ne tegyenek további lépéseket.
Andrew Opie, a BRC élelmiszer- és fenntarthatósági igazgatója a Telegraphnak nyilatkozva elmondta:
– A javasolt betétdíj-visszatérítési rendszer költséges, bonyolult és nem hoz az újrahasznosítás terén olyan mértékű változást, amely indokolná azt. Azáltal, hogy a kormány évente közel 2 milliárd fonttal növeli a költségeket, azt kockáztatja, hogy a háztartások újabb áremelkedést szenvednek el, miközben az infláció csökkenőben van.
Kapcsolódó cikkeink
Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Hero Group a brit Deliciously Ella márkát
A svájci élelmiszergyártó Hero Group felvásárolta a Deliciously Ella néven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >