Évente 1,8 milliárd fontba kerül a palackvisszaváltó projekt a brit kiskereskedőknek
A British Retail Consortium számításai szerint a kormány nettó zéró palack-újrahasznosítási rendszere évente legalább 1,8 milliárd fontba kerülhet a kiskereskedőknek.
Az iparági elemzés szerint a betétdíjas visszaváltási rendszer (DRS) a kiskereskedőknek tízszer annyiba fog kerülni, mint amennyiről a tisztviselők korábban hírt adtak, és a költségek nagy részét valószínűleg a fogyasztókra hárítják át a magasabb árakon keresztül – írja a The Telegraph.
A brit kormány hivatalos hatásvizsgálata a DRS-ről 2019-ben évi 171 millió fontra becsülte az éves költségeket, míg a BRC elemzői 2025-től legalább évi 1,8 milliárd fontra számítanak.
A BRC szerint a kormánynak „újra kellene gondolnia” és el kellene halasztania a terveket, hogy „megakadályozza egy szükségtelenül bonyolult és költséges rendszer bevezetését”.
A DRS keretében 20 pennys díjat vetnének ki a palackokra és dobozokra, amelyet a fogyasztók azok visszavitelekor visszaigényelhetnének, hogy ezzel drasztikusan csökkentsék a hulladék mennyiségét Angliában.
Skóciában eredetileg 2024. március 1-jén kellett volna elindulnia a rendszernek, de ezt legalább 2025 októberéig elhalasztották, miután az iparág vezetői figyelmeztették a skót minisztereket, hogy Westminster támogatása nélkül ne tegyenek további lépéseket.
Andrew Opie, a BRC élelmiszer- és fenntarthatósági igazgatója a Telegraphnak nyilatkozva elmondta:
– A javasolt betétdíj-visszatérítési rendszer költséges, bonyolult és nem hoz az újrahasznosítás terén olyan mértékű változást, amely indokolná azt. Azáltal, hogy a kormány évente közel 2 milliárd fonttal növeli a költségeket, azt kockáztatja, hogy a háztartások újabb áremelkedést szenvednek el, miközben az infláció csökkenőben van.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >