Évente 13 milliárd euróval járul hozzá Európa gazdaságához a Diageo
Az Oxford Economics új tanulmánya szerint a több mint 200ezer főt foglalkoztató italipari óriás, a Diageo éves szinten mintegy 13 milliárd euróval járul hozzá az európai gazdaság teljesítményéhez.
A Diageo’s Economic Impact in Europe című jelentés szerint a Johnnie Walker, a Smirnoff, a Baileys és a Guinness gyártója az alkoholosital-ágazat más szereplőihez képest méretarányosan az egy munkahelyre vetített egyik legnagyobb hozzáadott értéket adja.
Az ágazatban hatalmas növekedési potenciál rejlik: az EU27+ (31 kontinentális európai ország és a Brit-szigetek) és a világ más régiói között zajló szeszesital-kereskedelem 2012 és 2022 között 54%-kal nőtt.
Bár az EU-ban csak minden ötödik elfogyasztott alkoholtartalmú ital szeszes ital, a régió exportjának növekedéséhez a kategória 5 eurónként 2 euróval járult hozzá. Ebben pedig kulcsszerepet játszott a Diageo.
A vállalat összesen bruttó 13,2 milliárd euróval növelte a gazdaság teljesítményét, ami minden egyes eurónyi nettó árbevétel után 3,60 eurónyi hozzájárulás az európai GDP-hez – állapította meg a jelentés.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Új globális divíziót hozott létre luxusmárkái számára a Diageo
Diageo Luxury Group néven új globális divíziót hozott létre a…
Tovább olvasom >20%-kal növelte forgalmát az Action 2024 első kilenc hónapjában
Európa egyik vezető non-food diszkontlánca, az Action 2024 első kilenc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >