Év végi együttműködésben a Mastercard és a SPAR
A Mastercard és a Spar az év egyik legnagyobb fogyasztói promóciójával készült az ünnepi időszakra. A felek hisznek abban, hogy már néhány alkalom is elég ahhoz, hogy a kártyás vagy mobilos fizetés használata szokássá váljon a készpénzzel szemben, de értékes nyereményjátékkal is erre ösztönzik a vásárlókat. Az akció hátteréről és céljairól Szász Ferenccel, a Mastercard üzletfejlesztési vezetőjével és Janó Dáviddal a SPAR Magyarország Marketing vezető-helyettesével beszélgettünk.
Mit lehet tudni a mostani promóció hátteréről?
Sz.F.: Nagyon örülünk, hogy egyesítve erőinket a Sparral kihozhattuk az év egyik legnagyobb fogyasztói promóját, ami értéket teremt nemcsak a kereskedőnek, de a vásárlóknak is. A kártyahasználat további ösztönzése volt az elsődleges célunk, hiszen egyrészt olyan fizetési formáról beszélünk, ami biztonságos és az emberek – különösen a COVID óta – nagyon szívesen használják, másrészt a készpénzzel ellentétben ez környezetbarát is. Ez a fizetési forma mára gyakorlatilag beépült a kereskedők életébe, szinte minden második vásárló így fizet, de az a célunk, hogy ez az arány még magasabb legyen és a most még készpénzzel fizetők is megismerjék a kártyás vagy mobilos fizetés előnyeit. Úgy látjuk, hogy azok, akik 2-3 alkalommal a kártyájukat használják vásárlásuk során, nem is nagyon térnek vissza a készpénzhasználathoz.
A rövid határidők ellenére még egyedi instore megjelenési eszközt is fejlesztettek a kampány támogatására az önkiszolgáló kasszazónákban. Mit kell ezekről tudni?
J.D: A feszített tempó ellenére egy újfajta, kreatív megoldást is szerettünk volna kipróbálni az önkiszolgáló kasszák esetében. Ezen kasszák áteresztő képessége sokkal nagyobb, mint a hagyományos kasszáké, így a vásárló figyelmének felkeltésére is sokkal kevesebb időnk és lehetőségünk van. Azon vásárlók használják ezt az eszközt elsősorban, akik relatíve gyorsan szeretnének végezni a vásárlással, éppen ezért egy speciális koronadekorációt helyeztünk el a kassza monitorok felett, ami a vásárlót szemmagaságban tájékoztatja a promóció részleteiről a vásárlás megkezdése előtt. Természetesen a promóciónál jól bevált elemeket is alkalmaztuk (KV rúd, beengedő kapuk, bevásárló kocsik dekorációja).
Mit tapasztalnak vásárlóik részéről, milyen trendek, promóciók bírnak a legnagyobb vonzerővel és hogyan illeszkedik ebbe a mostani kampány?
J.D.: A promóció középpontjában egy fogyasztói nyereményjáték áll, aminek különlegessége, hogy bármilyen értékű vásárlással részt vehet benne minden olyan vásárló, aki Mastercard kártyával fizet SPAR, az INTERSPAR, vagy a City SPAR üzleteink valamelyikében 2022. december 1. és 31. között. A rendkívül alacsony belépési küszöb mellett a kiemelkedően magas fogyasztói értékkel rendelkező Mastercard és SPAR márkák értékeihez illő és a fenntarthatósághoz jól kapcsolható nyeremények kerülnek kisorsolásra.
A SPAR és a Mastercard promóció nyereményei:
Hetente:
100 darab 10.000 (Tízezer) forint értékű, egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártya
10 (Tíz) darab 50.000 (Ötvenezer) forint értékű egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártya*
10 (Tíz) darab 100.000 (Egyszázezer) forint értékű egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártya*
2 (Kettő) darab, összesen 8 (Nyolc) darab Kruz e-bike (elektromos kerékpár)
2 (Kettő) darab, összesen 8 (Nyolc) darab Kruz e-roller (elektromos roller)
Főnyeremény:
1 db Opel Mokka-e Edition elektromos autó, akár egy évre elegendő töltéssel és bevásárlással: 600.000 Ft értékű Mobiliti feltöltőkártyával, valamint 1.800.000 Ft értékű egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártyával.
Ez hetente 124, összesen 496 db heti + 1 db főnyeremény
Hogy alakul a kártyás és készpénzes fizetések aránya a bolti fizetéseknél? Szükség van még használatösztönzésre a digitális fizetéseknél?
Sz.F.: Az MNB adatai alapján a kártyánkat már többet használjuk fizetésre/vásárlásra, mint készpénzfelvételre. Összességében még most is a kp a domináns, a digitális fizetések arány 30% körül van. Bizonyos szektorokban persze ez az arány magasabb a kártyás vásárlások javára, ilyen például a retail is. Ennek ellenére van még tér a növekedésre, hosszú még az út előttünk. az ösztönzők mellet az új technológiák is segítik a növekedést; az elmúlt évben már másfél millió ember fizetett mobiljával, ami jól mutatja, hogy óriási nyitottság van a vásárlói oldalon a kényelmes és gyors fizetésre.
Önök hogy látják a fenti fizetési trendeket, hogyan alakul a digitális fizetések aránya? Miért érdekelt a SPAR ezeknek a népszerűsítésében?
J.D: Folyamatosan emelkedik a bankkártyás fizetések részaránya, különösen a koronavírus világjárvány kapcsán volt egy érezhető emelkedés, ezt pedig nem követte visszarendeződés. Mind a vásárlók, mind a kereskedők számára biztonságosabb, kényelmesebb fizetési forma ez.
(X)
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >