Év végi együttműködésben a Mastercard és a SPAR

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 12. 20. 14:24

A  Mastercard és a Spar az év egyik legnagyobb fogyasztói promóciójával készült az ünnepi időszakra.  A felek hisznek abban, hogy már néhány alkalom is elég ahhoz, hogy a kártyás vagy mobilos fizetés használata szokássá váljon a készpénzzel szemben, de értékes nyereményjátékkal is erre ösztönzik a vásárlókat. Az akció hátteréről és céljairól Szász Ferenccel, a Mastercard üzletfejlesztési vezetőjével és Janó Dáviddal a SPAR Magyarország Marketing vezető-helyettesével beszélgettünk. 

Mit lehet tudni a mostani promóció hátteréről? 

Szász Ferenc

Sz.F.: Nagyon örülünk, hogy egyesítve erőinket a Sparral kihozhattuk az év egyik legnagyobb fogyasztói promóját, ami értéket teremt nemcsak a kereskedőnek, de a vásárlóknak is. A kártyahasználat további ösztönzése volt az elsődleges célunk, hiszen egyrészt olyan fizetési formáról beszélünk, ami biztonságos és az emberek – különösen a COVID óta – nagyon szívesen használják, másrészt a készpénzzel ellentétben ez környezetbarát is. Ez a fizetési forma mára gyakorlatilag beépült a kereskedők életébe, szinte minden második vásárló így fizet, de az a célunk, hogy ez az arány még magasabb legyen és a most még készpénzzel fizetők is megismerjék a kártyás vagy mobilos fizetés előnyeit. Úgy látjuk, hogy azok, akik 2-3 alkalommal a kártyájukat használják vásárlásuk során, nem is nagyon térnek vissza a készpénzhasználathoz. 

A rövid határidők ellenére még egyedi instore megjelenési eszközt is fejlesztettek a kampány támogatására az önkiszolgáló kasszazónákban. Mit kell ezekről tudni? 

Janó Dávid

J.D: A feszített tempó ellenére egy újfajta, kreatív megoldást is szerettünk volna kipróbálni az önkiszolgáló kasszák esetében. Ezen kasszák áteresztő képessége sokkal nagyobb, mint a hagyományos kasszáké, így a vásárló figyelmének felkeltésére is sokkal kevesebb időnk és lehetőségünk van. Azon vásárlók használják ezt az eszközt elsősorban, akik relatíve gyorsan szeretnének végezni a vásárlással, éppen ezért egy speciális koronadekorációt helyeztünk el a kassza monitorok felett, ami a vásárlót szemmagaságban tájékoztatja a promóció részleteiről a vásárlás megkezdése előtt. Természetesen a promóciónál jól bevált elemeket is alkalmaztuk (KV rúd, beengedő kapuk, bevásárló kocsik dekorációja).

Mit tapasztalnak vásárlóik részéről, milyen trendek, promóciók bírnak a legnagyobb vonzerővel és hogyan illeszkedik ebbe a mostani kampány? 

J.D.: A promóció középpontjában egy fogyasztói nyereményjáték áll, aminek különlegessége, hogy bármilyen értékű vásárlással részt vehet benne minden olyan vásárló, aki Mastercard kártyával fizet SPAR, az INTERSPAR, vagy a City SPAR üzleteink valamelyikében 2022. december 1. és 31. között. A rendkívül alacsony belépési küszöb mellett a kiemelkedően magas fogyasztói értékkel rendelkező Mastercard és SPAR márkák értékeihez illő és a fenntarthatósághoz jól kapcsolható nyeremények kerülnek kisorsolásra.

A SPAR és a Mastercard promóció nyereményei:

 

Hetente:

100 darab 10.000 (Tízezer) forint értékű, egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártya

10 (Tíz) darab 50.000 (Ötvenezer) forint értékű egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártya*

10 (Tíz) darab 100.000 (Egyszázezer) forint értékű egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártya*

2 (Kettő) darab, összesen 8 (Nyolc) darab Kruz e-bike (elektromos kerékpár)

2 (Kettő) darab, összesen 8 (Nyolc) darab Kruz e-roller (elektromos roller)

Főnyeremény:

1 db Opel Mokka-e Edition elektromos autó, akár egy évre elegendő töltéssel és bevásárlással: 600.000 Ft értékű Mobiliti feltöltőkártyával, valamint 1.800.000 Ft értékű egyedi SPAR, INTERSPAR felirattal ellátott Mastercard® Edenred bankkártyával.

Ez hetente 124, összesen 496 db heti + 1 db főnyeremény

Hogy alakul a kártyás és készpénzes fizetések aránya a bolti fizetéseknél? Szükség van még használatösztönzésre a digitális fizetéseknél?

Sz.F.: Az MNB adatai alapján a kártyánkat már többet használjuk fizetésre/vásárlásra, mint készpénzfelvételre. Összességében még most is a kp a domináns, a digitális fizetések arány 30% körül van. Bizonyos szektorokban persze ez az arány magasabb a kártyás vásárlások javára, ilyen például a retail is. Ennek ellenére van még tér a növekedésre, hosszú még az út előttünk. az ösztönzők mellet az új technológiák is segítik a növekedést; az elmúlt évben már másfél millió ember fizetett mobiljával, ami jól mutatja, hogy óriási nyitottság van a vásárlói oldalon a kényelmes és gyors fizetésre.

 Önök hogy látják a fenti fizetési trendeket, hogyan alakul a digitális fizetések aránya? Miért érdekelt a SPAR ezeknek a népszerűsítésében?

J.D: Folyamatosan emelkedik a bankkártyás fizetések részaránya, különösen a koronavírus világjárvány kapcsán volt egy érezhető emelkedés, ezt pedig nem követte visszarendeződés. Mind a vásárlók, mind a kereskedők számára biztonságosabb, kényelmesebb fizetési forma ez.

(X)

Kapcsolódó cikkeink