EuroShop 2020: a jövő technológiája a ma kiskereskedelmében
Jövőbe tekintő és lendületes: ez a mottója a 2020-as 20. EuroShop szakvásárnak. Az 1966-ban életre hívott rendezvény idén 58 ország 2400 kiállítóját várja, s közel 114 ezer látogatóra számít.
Az EuroShop 2020, a világ első számú kereskedelmi szakvására kifejezetten a világ kiskereskedelmére összpontosító innovációs platform, vitafórum és a kreatív ötletek sziporkázó tárháza. A nagyszabású esemény bécsi sajtótájékoztatóján Elke Moebius, a szakvásár igazgatója úgy fogalmazott: az EuroShop 2020 mind a nyolc témakörében kiemelkedően jók a foglalási adatok, de ezen belül is mindenekelőtt a kiskereskedelmi technológia, a hűtés és energiagazdálkodás, valamint az üzletberendezés és üzletdizájn területe tudott robbanásszerű fejlődést felmutatni.
– A szakvásár alapvető célcsoportja a kereskedelem, s a rendezvényen szinte hiánytalanul bemutatkozik az összes nagy kereskedelmi lánc. Az EuroShop egyik nagy előnye, hogy háromévente rendezzük meg, s ennyi idő alatt nagyon sok minden történik, elsősorban innováció terén – mondta Elke Moebius.
Innováció és jövőtervezés a kiskereskedelemben
Az EuroShop minden eddiginél élénkebb kiállítói érdeklődésnek örvend, ezért a düsseldorfi szakvásár rendezői joggal számíthatnak arra, hogy a szakvásár mutatói elérik a 2017-es rekordot is. Több látványos élő bemutató, élesebb dramaturgia, még több érzelem és pontosabb igazodás a vásárlók kívánságaihoz – ezt kell kínálni a kereskedelemben és ez az, amit az EuroShop már megvalósított. Az élmények nyolc dimenziójával a látogatók igényeihez igazodó kínálati struktúrát, és az egyes dimenziók közötti rugalmas keretet és hatalmas mozgásteret kínál a seregszemle. A szakemberek azt keresik, hogy a világ kiskereskedelmét mi határozza meg a jövőben, és melyek az innovatív termékek. Az élmények nyolc dimenziója a következő: üzletberendezés és üzletdizájn, vizuális eladásösztönzés, kiskereskedelmi marketing, világítástechnika, kiskereskedelmi technológia, élelmiszer-technológia, energiagazdálkodás, vásár- és rendezvénymarketing, vendéglátó szolgáltatási berendezések.
AI: a meghatározó faktor
Ulrich Spaan, az EHI Retail Institute ügyvezetésének tagja a sajtótájékoztatón elmondta: sokkal többről van szó, mint egyszerűen eladni a termékeket: be kell vonni a vásárlókat, az ügyfeleket, s a bemutatókat inspirálóvá, interaktívvá tenni. Spaan külön kitért a technológiai trendekre, amelyeken belül a mesterséges intelligencia 69 százalékát teszi ki a kiállító cégeknek, s csak ezután következnek a felhőalapú megosztással, az omnichannellel, az analitikával, a telefonos kommunikációval, az Internet of Things-zel és a mobil fizetéssel kapcsolatos vállalatok. Spaan rámutatott: valójában még azt sem tudjuk, mi az a mesterséges intelligencia, de az biztos, hogy a jövő kiskereskedelmét alapjaiban fogja megváltoztatni és meghatározni.
Nagyobb terület, több élmény
Az EuroShop kísérő rendezvényei között számos különbemutatót találunk. Ilyen például a POPAI Village, az Ecopark, a Designers Village és az Italian Lighting Lounge. Ezen túlmenően az EuroShop gyakorlati előadásokat kínál a rangos résztvevőket felsorakoztató színpadokon olyan témákról, mint az üzletdizájn, a kiskereskedelmi technológia, a többcsatornás értékesítés, a kiskereskedelmi marketing, az energiagazdálkodás, a kiskereskedelmi dizájnerek, az induló vállalkozások, valamint a vásári és rendezvényszolgáltatások.
A Düsseldorfi Vásárváros új déli vásárkapuját hamarosan átadják. Ezzel együtt az 1-es csarnok újjáépítése is befejezéséhez közeledik, ezt a vásárcsarnokot már az EuroShop 2020 keretében is használni tudjuk. Az építési munkák keretében elbontották a korábbi 1-es és 2-es csarnokot, a helyükre pedig egy rendkívül modern épület kerül, amelynek alapterülete meghaladja a 12 000 négyzetmétert. A bejárás hat kapun át lehetséges, a kiállítók számára pedig nagyon kedvező standépítési feltételeket biztosítanak: a csarnok mennyezetére is lehet függeszteni, és a kiállítói standokat pedig a padlóba süllyesztett közműcsatlakozáson keresztül lehet ellátni.
A Messe Düsseldorf vásártársaság ezzel jelentősen bővíti a csarnok használati lehetőségeit, egyúttal pedig rugalmasabbá teszi a kialakítást. Az új csarnok már idén ősszel bemutatkozik, 2019 szeptemberétől veszik először használatba. Az EuroShop 2020 szakvásár 2020. február 16–20-ig, csütörtöktől vasárnapig várja a szakmai látogatókat, minden vásárnapon 10.00 és 18.00 óra között. //
Kapcsolódó cikkeink
Állatjólét és fenntarthatóság – Az európai állattenyésztők 2030-ig tartó jövőképe
Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós partnerekből álló „Európai…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Iványi – Bio Csirke
Egy új, régóta várt termékkört szeretnénk bemutatni, az Iványi brand…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >