Európaiak milliói néznek illegálisan sporteseményeket és vásárolnak hamisított sportfelszereléseket, ami 850 millió euróba kerül a gyártóknak
Ebben az évben Európa lesz a sport nemzetközi központja. A világ arra készül, hogy látványos gólokat láthasson a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság során, célfotókat nézegethessen a Tour de France befutóiról, és aranyérmes pillanatoknak lehessen részese a párizsi olimpiai és paralimpiai játékokon.

Óriási károkat okoznak
Miközben azonban az európaiak a legnagyobb sportesemények közvetítésére készülnek, milliók járhatnak el közülük illegális módon. Az EUIPO uniós polgárok általi tudatosságról és magatartásról készített tanulmánya szerint az uniós polgárok 12%-a jutott hozzá illegális forrásból származó tartalmakhoz, vagy streamelt ilyen tartalmakat sportközvetítések megtekintése céljából. Ami a 15 és 24 év közötti fiatalokat illeti, több mint ¼-ük (27%) ismerte el, hogy illegális online csatornákon néz sportközvetítéseket.
- Magyarország polgárainak 6%-a nézett vagy streamelt illegális online forrásokból származó sporttartalmakat: a 15–24 év közötti fiatalok körében ez az arány 17% volt.
- Az EU-ban a hamisított sportfelszerelések miatt a gyártók évente 850 millió euró veszteséggel néznek szembe, ami az elmaradt értékesítések 11%-ának felel meg.
- A 15–24 év közötti magyarok 7%-a tudatosan vásárolt hamisított sportfelszerelést az interneten.
- A rendőri hatóságok Európa-szerte 8 millió hamisított luxus- és sportszert és/vagy eszközt kutattak fel és foglaltak le, amelyeknek a becsült kiskereskedelmi értéke 120 millió euró.
- A nemzetközi sportesemények szezonjának kezdetekor az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) „Play Fair” (Játsszunk sportszerűen) néven kampányt indít, amelyben arra ösztönzi a szurkolókat, hogy a hivatalos közvetítéseket nézzék és engedélyezett árucikkeket vásároljanak.
Kapcsolódó cikkeink
A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >Bővült az EU baromfihúsexportja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja 9…
Tovább olvasom >Pedrivel és új termékkel lép szintet a BioTechUSA és az FC Barcelona partnersége
2024 szeptembere óta a BioTechUSA-cégcsoport az FC Barcelona globális táplálékkiegészítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >