Európaiak milliói néznek illegálisan sporteseményeket és vásárolnak hamisított sportfelszereléseket, ami 850 millió euróba kerül a gyártóknak
Ebben az évben Európa lesz a sport nemzetközi központja. A világ arra készül, hogy látványos gólokat láthasson a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság során, célfotókat nézegethessen a Tour de France befutóiról, és aranyérmes pillanatoknak lehessen részese a párizsi olimpiai és paralimpiai játékokon.
Miközben azonban az európaiak a legnagyobb sportesemények közvetítésére készülnek, milliók járhatnak el közülük illegális módon. Az EUIPO uniós polgárok általi tudatosságról és magatartásról készített tanulmánya szerint az uniós polgárok 12%-a jutott hozzá illegális forrásból származó tartalmakhoz, vagy streamelt ilyen tartalmakat sportközvetítések megtekintése céljából. Ami a 15 és 24 év közötti fiatalokat illeti, több mint ¼-ük (27%) ismerte el, hogy illegális online csatornákon néz sportközvetítéseket.
- Magyarország polgárainak 6%-a nézett vagy streamelt illegális online forrásokból származó sporttartalmakat: a 15–24 év közötti fiatalok körében ez az arány 17% volt.
- Az EU-ban a hamisított sportfelszerelések miatt a gyártók évente 850 millió euró veszteséggel néznek szembe, ami az elmaradt értékesítések 11%-ának felel meg.
- A 15–24 év közötti magyarok 7%-a tudatosan vásárolt hamisított sportfelszerelést az interneten.
- A rendőri hatóságok Európa-szerte 8 millió hamisított luxus- és sportszert és/vagy eszközt kutattak fel és foglaltak le, amelyeknek a becsült kiskereskedelmi értéke 120 millió euró.
- A nemzetközi sportesemények szezonjának kezdetekor az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) „Play Fair” (Játsszunk sportszerűen) néven kampányt indít, amelyben arra ösztönzi a szurkolókat, hogy a hivatalos közvetítéseket nézzék és engedélyezett árucikkeket vásároljanak.
Kapcsolódó cikkeink
Nagyszabású nyereményjáték a Hervis hazai üzleteiben
Augusztus 18-ig vehetnek részt a Hervis vásárlók a nyereményjátékon. A…
Tovább olvasom >A Decathlon hasít, miközben a versenytársak nehéz helyzetben vannak
A sportláncok versenyében a Decathlon Magyarországon kiemelkedő eredményeket mutat fel,…
Tovább olvasom >A pizza ment a legjobban a Wolton a magyar-svájci meccs alatt
A magyar-svájci EB-mérkőzés nemcsak a futballpályán kínált izgalmas pillanatokat, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >