Európaiak milliói néznek illegálisan sporteseményeket és vásárolnak hamisított sportfelszereléseket, ami 850 millió euróba kerül a gyártóknak
Ebben az évben Európa lesz a sport nemzetközi központja. A világ arra készül, hogy látványos gólokat láthasson a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság során, célfotókat nézegethessen a Tour de France befutóiról, és aranyérmes pillanatoknak lehessen részese a párizsi olimpiai és paralimpiai játékokon.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/Spain2PoliciaNacional1-1024x551.jpg)
Óriási károkat okoznak
Miközben azonban az európaiak a legnagyobb sportesemények közvetítésére készülnek, milliók járhatnak el közülük illegális módon. Az EUIPO uniós polgárok általi tudatosságról és magatartásról készített tanulmánya szerint az uniós polgárok 12%-a jutott hozzá illegális forrásból származó tartalmakhoz, vagy streamelt ilyen tartalmakat sportközvetítések megtekintése céljából. Ami a 15 és 24 év közötti fiatalokat illeti, több mint ¼-ük (27%) ismerte el, hogy illegális online csatornákon néz sportközvetítéseket.
- Magyarország polgárainak 6%-a nézett vagy streamelt illegális online forrásokból származó sporttartalmakat: a 15–24 év közötti fiatalok körében ez az arány 17% volt.
- Az EU-ban a hamisított sportfelszerelések miatt a gyártók évente 850 millió euró veszteséggel néznek szembe, ami az elmaradt értékesítések 11%-ának felel meg.
- A 15–24 év közötti magyarok 7%-a tudatosan vásárolt hamisított sportfelszerelést az interneten.
- A rendőri hatóságok Európa-szerte 8 millió hamisított luxus- és sportszert és/vagy eszközt kutattak fel és foglaltak le, amelyeknek a becsült kiskereskedelmi értéke 120 millió euró.
- A nemzetközi sportesemények szezonjának kezdetekor az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) „Play Fair” (Játsszunk sportszerűen) néven kampányt indít, amelyben arra ösztönzi a szurkolókat, hogy a hivatalos közvetítéseket nézzék és engedélyezett árucikkeket vásároljanak.
Kapcsolódó cikkeink
A Decathlon hasít, miközben a versenytársak nehéz helyzetben vannak
A sportláncok versenyében a Decathlon Magyarországon kiemelkedő eredményeket mutat fel,…
Tovább olvasom >A pizza ment a legjobban a Wolton a magyar-svájci meccs alatt
A magyar-svájci EB-mérkőzés nemcsak a futballpályán kínált izgalmas pillanatokat, hanem…
Tovább olvasom >Ennyibe került a kölni EB fanzone-ban egy sör a hétvégén
A kölni EB fanzone-ban a szurkolóknak 6 eurót, azaz körülbelül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júniusban lassult az euróövezeti infláció
Az elemzői várakozásokkal összhangban lassult az éves infláció az euróövezetben…
Tovább olvasom >Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >Megvan, hol nyitja első magyar üzletét a Mere
Az orosz Mere áruházlánc rövidesen megnyitja első magyarországi üzletét a…
Tovább olvasom >