Európai zöldség- és gyümölcstermesztők fogtak össze az európai termékekért
Az európai zöldség- és gyümölcstermesztők összefogtak és kampányt indítottak az Európai Unió belső piacainak védelme érdekében. A kezdeményezés fő célja az, hogy ösztönözzék a vásárlókat az EU-ban termelt zöldségek és gyümölcsök vásárlására.
A kampány hangsúlyozza az európai termékek minőségét és biztonságosságát, miközben támogatást kér az EU gazdái számára. A mediterrán régió gazdái gyakran nehéz helyzetben vannak az árversenyben, különösen az észak-afrikai és dél-amerikai beszállítókkal szemben. Míg az uniós termelőket szigorú szabályozások kötik, addig a harmadik országokból származó termékek gyakran nem felelnek meg ugyanezen szigorúságnak.
A „Mediterranean Combo” kampány az Európai Unió termelőinek támogatására szólít fel, hangsúlyozva, hogy az európai gazdák csak akkor maradhatnak versenyképesek, ha az EU-tagországok lakosai és beszerzői is támogatják őket. A kampány tagjai rámutatnak arra is, hogy az EU-ban termelt zöldségek és gyümölcsök minősége általában jobb, mint az olcsóbb, külföldről importált termékek. Ezért fontos, hogy a fogyasztók választásukkal támogassák az európai gazdákat és termelőket, ezzel is hozzájárulva az európai mezőgazdaság fenntarthatóságához és versenyképességéhez.
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Javult áprilisban az euróövezet feldolgozóipari aktivitása, de még gyenge teljesítményt mutat
Áprilisban 32 hónapja a legenyhébbre mérséklődött az euróövezeti feldolgozóipar teljesítménycsökkenésének…
Tovább olvasom >A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >