Európai hálózat segíti a magyar cégek exportját

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 02. 13. 10:18

A világ legnagyobb kis- és középvállalkozásokat támogató üzletfejlesztési hálózata több mint hatvan országban, háromezer szakértő közreműködésével készíti fel a vállalkozásokat a külpiacra lépésre. Az Enterprise ­Europe Network (EEN) hatékonyságához az Európai ­Bizottság által szervezett személyes látogatások során megvalósuló nemzetközi tapasztalatcsere és tudásmegosztás is nagyban hozzájárul. A magyar hálózat brüsszeli kapcsolattartója, Erwan Le Guen novemberben látogatást tett Budapesten, melynek apropójából ismertetjük az EEN bővülő szolgáltatásportfólióját.

euro

Az Európai Bizottság által 2008-ban létrehozott, 63 országban működő Enterprise Europe Network vállalkozásfejlesztési hálózat célja az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatrendszerének bővítése. Az Enterprise Europe Network hálózata térítésmentesen nyújtott szolgáltatásaival az európai vállalkozások exporttevékenységét serkenti.

Nemzetközi üzleti partnerkereséssel, innovációs együttműködések kialakításával, a technológiatranszfer elősegítésével összekapcsolja a nemzetközi szakértelmet és erőforrásokat a helyi képességekkel, tudással, hogy ezek egymást kiegészítve közös, európai szintű sikerekben realizálódjanak. Ezen túlmenően a vállalkozások fejlődéséhez szükséges hazai és nemzetközi források feltérképezésére is kiemelt hangsúlyt helyez a szervezet.

Szinergiák a magyar exportsikerekért

Az Enterprise Europe Network nyolc tagszervezetből, köztük öt megyei kamarából és két vállalkozásfejlesztési alapítványból álló magyarországi konzorciumának munkáját a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) koordinálja. A Kereskedőház és a Konzorcium magas hozzáadott értéket képviselő, a magyar vállalkozások exportpiacokra jutását elősegítő szolgáltatásai kiválóan kiegészítik egymást – többek között ez az egyik megállapítása az Európai Bizottság kapcsolattartójának.

A látogatás során távlati célként fogalmazódott meg a tagszervezetekkel való együttműködés további elmélyítése, a partnerek körének bővítése, a hálózat magyar vállalkozásfejlesztési ökoszisztémába történő mélyebb bekapcsolása. A vállalkozások innovációs képességeinek fejlesztése és az ígéretes startupok külpiacra segítése továbbra is kiemelt törekvés, ugyanakkor a startup fókusz mellett a jövőben hangsúlyosabb lesz a nagy fejlődési potenciállal rendelkező vállalkozások növekedéséhez nyújtott támogatás, az ún. scale-up. Ehhez kapcsolódóan a hazai EEN pályázatot is benyújt a scale-up tevékenységekre, így hamarosan ezen a területen is újabb szolgáltatások bevezetése várható.

A bizottsági monitoring ugyanakkor rámutatott, hogy a scale-up folyamat megköveteli a bankok, kockázatitőke-társaságok szélesebb körű bevonását a szolgáltatási rendszerbe, valamint, hogy a vissza nem térítendő források mellett a visszatérítendő forrásoknak is szerepet kell kapniuk, így a jövőben ezekre a tényezőkre nagy hangsúlyt helyezve bővíti tevékenységi körét a hálózat.

EEN és az élelmiszeripar

Magyarországon az élelmiszeripar nemzetgazdasági szempontból kiemelt ágazat, így ennek megfelelően az EEN is nagy figyelmet fordít az FMCG-szektor kis- és közepes vállalkozásaira. A Hálózat a külpiacra lépési tanácsadáson kívül vásárokhoz és kiállításokhoz kapcsolódó, célzott üzletember-találkozókat is szervez, melyeken térítésmentesen vehetnek részt a magyar cégek. Erre legutóbbi példa a lengyelországi Poznańban megrendezésre került Polagra Food kiállítás, melyen hét magyar vállalkozás vett részt. Az eseményen közel kéttucat tárgyalást bonyolítottak le a résztvevők, melynek eredményeként gyümölcsöző nemzetközi kapcsolatokra tettek szert, és hosszú távú megállapodásokat kötöttek. A további lehetőségekről bővebb felvilágosítás az EEN honlapján olvasható.

www.enterpriseeurope.hu

Partnerünk a Magyar Nemzeti Kereskedőház

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink