Európai együttműködés a készpénzmentes fizetésért
Az európai bankkártya-elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard és a mobil Point of Sale (mPOS) megoldást kínáló SumUp.
– Ha pusztán a számokat nézzük, ma Magyarországon csak minden második regisztrált pénztárgépre jut bankkártya-elfogadó terminál, de ez a valóságban sokkal rosszabb képet mutathat. Az esetek nagy részében éppen a kis- és mikrovállalkozásoknál nem tudunk kártyával fizetni – hangsúlyozza Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója. – Az új kezdeményezésünk éppen erre a szegmensre koncentrál, nekik kínál megoldást a készpénzmentes fizetésre.
A SumUp kártyaolvasók és a hozzájuk tartozó elszámolási szolgáltatás kényelmesen, könnyen, percek alatt online megrendelhető. Jelenleg két típust kínál a cég: a SumUp Air alapesetben Bluetooth-on csatlakozik a kereskedő mobiltelefonjához vagy tabletjéhez, és azt használva mobilnet hálózaton keresztül kapcsolódik a fizetési szolgáltatóhoz. Ezenkívül kínálnak önálló, ún. stand alone terminált is (SumUp 3G), amely SIM-kártyával működik, és melynek díja tartalmazza az ingyenes adatforgalmat. Mindkét megoldás teljesen papírmentes, a vásárló digitális bizonylatot kap a kártyás fizetésről.
Fontos, hogy a SumUp ajánlatában nincs szerződéskötési vagy állandó fix havi díj, a kereskedőnek kizárólag a vásárlások értéke után számolt százalékos díjat, kereskedői jutalékot kell megfizetnie. Mindez azoknak a kisebb árbevételű, akár szezonálisan működő üzleteknek és szolgáltatóknak lehet vonzó, akik szeretnék élvezni a kártyaelfogadás előnyeit kötöttségek nélkül. //
Kapcsolódó cikkeink
Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >GKID eTOPLISTA 2023: Változatlan élmezőny, változó erőviszonyok
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >