Európai együttműködés a készpénzmentes fizetésért
Az európai bankkártya-elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard és a mobil Point of Sale (mPOS) megoldást kínáló SumUp.
– Ha pusztán a számokat nézzük, ma Magyarországon csak minden második regisztrált pénztárgépre jut bankkártya-elfogadó terminál, de ez a valóságban sokkal rosszabb képet mutathat. Az esetek nagy részében éppen a kis- és mikrovállalkozásoknál nem tudunk kártyával fizetni – hangsúlyozza Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója. – Az új kezdeményezésünk éppen erre a szegmensre koncentrál, nekik kínál megoldást a készpénzmentes fizetésre.
A SumUp kártyaolvasók és a hozzájuk tartozó elszámolási szolgáltatás kényelmesen, könnyen, percek alatt online megrendelhető. Jelenleg két típust kínál a cég: a SumUp Air alapesetben Bluetooth-on csatlakozik a kereskedő mobiltelefonjához vagy tabletjéhez, és azt használva mobilnet hálózaton keresztül kapcsolódik a fizetési szolgáltatóhoz. Ezenkívül kínálnak önálló, ún. stand alone terminált is (SumUp 3G), amely SIM-kártyával működik, és melynek díja tartalmazza az ingyenes adatforgalmat. Mindkét megoldás teljesen papírmentes, a vásárló digitális bizonylatot kap a kártyás fizetésről.
Fontos, hogy a SumUp ajánlatában nincs szerződéskötési vagy állandó fix havi díj, a kereskedőnek kizárólag a vásárlások értéke után számolt százalékos díjat, kereskedői jutalékot kell megfizetnie. Mindez azoknak a kisebb árbevételű, akár szezonálisan működő üzleteknek és szolgáltatóknak lehet vonzó, akik szeretnék élvezni a kártyaelfogadás előnyeit kötöttségek nélkül. //
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >