Európai együttműködés a készpénzmentes fizetésért
Az európai bankkártya-elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard és a mobil Point of Sale (mPOS) megoldást kínáló SumUp.
– Ha pusztán a számokat nézzük, ma Magyarországon csak minden második regisztrált pénztárgépre jut bankkártya-elfogadó terminál, de ez a valóságban sokkal rosszabb képet mutathat. Az esetek nagy részében éppen a kis- és mikrovállalkozásoknál nem tudunk kártyával fizetni – hangsúlyozza Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója. – Az új kezdeményezésünk éppen erre a szegmensre koncentrál, nekik kínál megoldást a készpénzmentes fizetésre.
A SumUp kártyaolvasók és a hozzájuk tartozó elszámolási szolgáltatás kényelmesen, könnyen, percek alatt online megrendelhető. Jelenleg két típust kínál a cég: a SumUp Air alapesetben Bluetooth-on csatlakozik a kereskedő mobiltelefonjához vagy tabletjéhez, és azt használva mobilnet hálózaton keresztül kapcsolódik a fizetési szolgáltatóhoz. Ezenkívül kínálnak önálló, ún. stand alone terminált is (SumUp 3G), amely SIM-kártyával működik, és melynek díja tartalmazza az ingyenes adatforgalmat. Mindkét megoldás teljesen papírmentes, a vásárló digitális bizonylatot kap a kártyás fizetésről.
Fontos, hogy a SumUp ajánlatában nincs szerződéskötési vagy állandó fix havi díj, a kereskedőnek kizárólag a vásárlások értéke után számolt százalékos díjat, kereskedői jutalékot kell megfizetnie. Mindez azoknak a kisebb árbevételű, akár szezonálisan működő üzleteknek és szolgáltatóknak lehet vonzó, akik szeretnék élvezni a kártyaelfogadás előnyeit kötöttségek nélkül. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H: 1400 milliárd forinthoz közelítenek az okostelefonos fizetések
Közel 1,4 billió forint, 173 millió tranzakció: így mutat három…
Tovább olvasom >Új kriptószereplő lépne a Revolut helyére Magyarországon
A Revolut kriptoszolgáltatásainak magyarországi felfüggesztése után – amelyet egy júniusi…
Tovább olvasom >Szakértők: a kiberbűnözőkkel szemben az edukáció a leghatékonyabb védekezés
Az edukáció a leghatékonyabb védekezés a kiberbűnözőkkel szemben, mivel bárhogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >