Európai Bizottság: az uniós utasok kevesebb mint fele ismeri az uniós utasjogokat
Az uniós utasok kevesebb mint fele, 43 százaléka tudja, hogy az Európai Unió (EU) szabályozza az utasokat megillető jogokat – derült ki az Európai Bizottság hétfőn közzétett felméréséből.
A felmérés szerint az összes válaszadó 32 százaléka volt tudatában annak, hogy az EU-ban jogszabályok rendelkeznek az utasjogokról a légi, vasúti, távolsági busszal, hajóval vagy komphajóval történő közlekedést illetően.
A megkérdezettek 14 százaléka volt tisztában a légi közlekedéssel, 8 százaléka a vasúttal, 5 százaléka a távolsági busszal és 3 százaléka a hajóval vagy komppal való utazással járó jogaikkal.
Mint kiderült, azok a válaszadók nagyobb valószínűséggel tesznek panaszt, akik légi utazás során fennakadást tapasztaltak, mint azok, akik más közlekedési módokat vesznek igénybe. A légi utasok 37 százaléka, a távolsági busszal közlekedők 26 százaléka, a vasúttal közlekedők 24 százaléka, a hajóval vagy komppal közlekedők 18 százaléka tett panaszt. Az összes közlekedési módot figyelembe véve az utasok 26 százaléka élt a panasz lehetőségével. Azon válaszadók, akik utazási fennakadást tapasztaltak, de nem tettek hivatalos panaszt 72 százalék volt. 45 százalék volt azok aránya, akik a leggyakrabban arra hivatkoztak, hogy nem látták értelmét a panasztételnek, illetve a válaszadók 25 százaléka ítélte úgy, hogy a megtéríteni kívánt összeg túl alacsony.
A felmérés szerint az elmúlt 12 hónapban a légi közlekedésben fennakadást tapasztalt utazók 53 százalékának nyújtott segítséget valamilyen formában a légitársaság, akár nyújtottak be panaszt, akár nem. A válaszadók közül a vasúti utasok csupán 43 százalékának, a hajóval vagy komppal közlekedő utasok 38 százalékának ajánlottak fel segítséget fennakadás esetén.
A fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű emberek számára segítséget kérők jelentős többsége, 81 százaléka, azaz a válaszadók 8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy elégedett volt a közlekedési vállalat által kínált kompenzációval. A megkérdezettek 60 százaléka adott hangot elégedettségének a több közlekedési módot igénybe vevők közül – közölte az uniós bizottság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Európai zöldség- és gyümölcstermesztők fogtak össze az európai termékekért
Az európai zöldség- és gyümölcstermesztők összefogtak és kampányt indítottak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >Sör felsőfokon
A BGE Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar magyar sörkultúráról szóló…
Tovább olvasom >Hóna alatt konyhapultjával… – A nap videója
Íme egy profi eszköz főzni tudók kempingezéséhez: a ComplEAT a…
Tovább olvasom >